Quantcast
Gyengélkedik a Nio • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Gyengélkedik a Nio

Nio

Jelentősen emelkedett az egyik vezető kínai elektromos autógyártó, a Nio vesztesége az idei első negyedévben, miközben nőttek a bevételei.

    A cég azt közölte, hogy a költségek jelentős emelkedése miatt az adózás utáni vesztesége 4,86 milliárd jüanra (707,6 millió dollárra) ugrott az egy évvel korábbi 1,27 milliárd jüanról. A negyedéves bevétel 8 százalékkal, 10,68 milliárd jüanra (1,55 milliárd dollár) nőtt.

    A kínai cég arról számolt be, hogy az értékesítési költségek 24,2 százalékkal nőttek éves szinten, ami felülmúlta a bevételnövekedést, miután jelentősen emelkedtek a szállítási, valamint a járművek javításával és karbantartásával kapcsolatos szolgáltatások nyújtásával összefüggő költségek.

     A Nio 31 ezer 41 autót értékesített az idei első három hónapban, 20,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.    A kínai járműgyártó azzal számol, hogy a folyó negyedévben 23-25 ezerre csökken az autóeladása, a bevétele pedig 8,74-9,37 milliárd jüanra mérséklődik.

    A Nio egyben bejelentette, hogy minden modelljének az árát 30 ezer jüannal (4200 dollár) csökkentette, beleértve megújult ES6 és ES8 sportautóit. Kínában az év elején a Tesla indította el az árháborút és már mintegy 40 autómárka döntött árcsökkentésről, hogy legalább megőrizze piaci részesedését a világ legnagyobb autópiacán, ahol csökken a kereslet.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*