Quantcast
Az ABB tölti a milánói buszokat • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Az ABB tölti a milánói buszokat

Az ABB Terra 124 típusú töltőberendezéseit Milánóban telepítették, mivel ez a hatalmas ipari metropolisz 2030-ig 1200 dízelüzemű autóbuszát cseréli le vadonatúj, teljesen elektromos hajtású buszokra.

Az e-mobilitás technológiájának piacvezető globális beszállítójaként az ABB Milánó város tömegközlekedési vállalatával (Azienda Trasporti Milanesi) együttműködve kulcsrakész megoldást épített ki a cég San Donato nevű buszpályaudvarán. Ez az első a városba tervezett négy, teljesen elektromos buszpályaudvar közül, s egyben az innovatív új töltési megoldások kísérleti helyszíne is.

Az ATM a fenntarthatóságot és a hosszú élettartamot szem előtt tartva megtervezett San Donató-i létesítmény segítségével kívánja valóra váltani azt a tervét, hogy 2030-ig évente 30 millió literrel csökkenti a felhasznált dízelolaj, illetve 75 ezer tonnával a kibocsátott CO2 mennyiségét.

Az ABB Terra 124 töltőket a buszpályaudvar parkolójában helyezték el. A kiépítés költségeinek optimalizálása, valamint a környezetterhelő hatás minimalizálása érdekében egy töltőberendezéssel egyszerre két jármű gyorstöltésére van lehetőség. Az e-buszokat a tervek szerint éjszaka fogják feltölteni, amikor ez a legköltséghatékonyabb módon oldható meg. Az ekkor felvett elektromos energia normál körülmények között 180 kilométer megtételére elegendő, ami azt jelenti, hogy az e-buszok egész nap üzemben lehetnek, anélkül, hogy napközben pótlólagos töltésre szorulnának.

Az ATM kísérleti helyszínéül felhasznált buszpályaudvar töltőinfrastruktúrájának kiépítését célzó projekt megvalósítása mindössze három hónapot vett igénybe. Ez magában foglalta az elektromos infrastruktúra (benne a kis- és középfeszültségű kapcsolóberendezések) megtervezését és kivitelezését, valamint a töltőrendszer csatlakoztatását az ATM alállomására.

Mivel a kísérleti töltőhely kiépítésének célja a leginnovatívabb és leginkább energiahatékony megoldások alkalmazása volt, ezért az ABB által leszállított csomag egy 324 kWh-s energiatároló megoldást (ESS) is magában foglalt. Az ESS lehetővé teszi az ATM számára, hogy csökkentse hálózati áramfogyasztását. Arról is tapasztalatokat lehet majd szerezni, hogy milyen az, amikor az ESS megoldást a töltőinfrastruktúrával együtt használják a buszok akkumulátor-telepeinek esetleges jövőbeli másodlagos felhasználásának szimulálására.

A telepítés befejezéséhez egy ABB EV Site Solution (EVSS) vezérlő üzembe helyezésére is sor került. Ez a vezérlő optimalizálja az ESS újratöltési folyamatot, miközben a teljes csúcsfogyasztás valós időben történő szabályozásával minimalizálja az energiaigényt és csökkenti a működési költségeket.

A digitális megoldások ABB Ability™ Connected Services Portfólióját – mely lehetővé teszi a töltők távdiagnosztikáját és távkezelését – ugyancsak alkalmazták a működés fejlesztése és az üzemi élettartam meghosszabbítása érdekében. Az ABB, mindezek mellett, innovatív AirPlus™ szigetelőgázzal feltöltött középfeszültségű UniSec légszigetelésű kapcsolóberendezését is leszállította a helyszínre. A világ legnagyobb felmelegedési potenciáljával rendelkező üvegházhatású gázát, az SF6-ot kiváltó AirPlus közel 100%-kal csökkentheti a globális felmelegedést okozó hatást.

A projekt kapcsán Frank Muehlon, az ABB E-mobility Divíziójának elnöke a következőket mondta: „Mivel a közlekedési vállalatok komoly energetikai kihívásokkal néznek szembe flottáik teljes villamosítása kapcsán, ezért olyan holisztikus megoldásokra van szükségük, amelyek az energiagazdálkodás új lehetőségeivel ruházzák fel őket, és hozzájárulnak elektromos buszaik akkumulátor-telepeinek potenciális jövőbeli másodlagos felhasználásához. Pontosan ez az, amit a maga területén piacvezető ATM számára biztosítani tudunk.”

A leállások időtartamának és a helyszíni fennakadások hatásának csökkentése érdekében az ABB egy plug-and-play opció számára előre megtervezte és összeállította az ATM-nek leszállított energiaellátó berendezéseket, hogy az opció gyorsan és könnyen csatlakoztatható, illetve üzembe helyezhető legyen a buszpályaudvaron. Az ABB kompakt megoldása mindössze egyetlen parkolóhelyet vett el az értékes területből.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*