
Teszt: Audi Q6 e-tron quattro
Nem ez az első elektromos Audi, de szerintem az Audi Q6 e-tron quattro első, ami komolyan vehető, mint Audi, mint prémium és mint villanyautó.
Nem ez az első elektromos Audi, de szerintem az Audi Q6 e-tron quattro első, ami komolyan vehető, mint Audi, mint prémium és mint villanyautó.
Legördült az Audi Hungaria gyártósorairól a 45 milliomodik motor, egy 220 kW-os elektromos hajtás, amelyet a vállalattól szén-dioxid-kibocsátásmentesen, „zöld vonatokkal” szállítanak Ingolstadtba, ahol egy Audi Q6 e-tron modellbe építenek be.
Az Audi Hungaria tavaly novemberben indította el premium platform electric (PPE) elektromos hajtásának sorozatgyártását. A gyártósor termeléséhez szükséges alkatrészeket egy 30 robotból álló flotta szállítja ki három gyártósor számára a váltókomponens megmunkálásánál, a stator összeszerelésénél és a hajtásszerelde területén – mindezt minden eddiginél nagyobb megfigyelés alatt.
Az Audi Hungaria Aluminium Closed Loop projektje 2021-ben indult el: a győri vállalat ekkor kapcsolta zárt körforgásba a gyártás során felhasznált alumíniumot. A zárt körforgás részeként a gyártás során keletkező alumíniumhulladék visszakerül a beszállítóhoz, aki abból eredeti minőségben új alumíniumtekercseket állít elő, majd alapanyagként visszajuttatja azokat az Audi Hungariához – a körforgás így folytatódik és biztosítja a fenntartható termelést.
Balatonfüreden mutatták be először Magyarországon az Audi legújabb teljesen elektromos modelljét, a Q6 e-tront. A sportosan elegáns külső alatt győri szív dobog, ugyanis a Q6 e-tront az Audi Hungaria munkatársai által készített Premium Platform Electric (PPE) elektromos motor hajtja.
Június 18-án írta alá Berényi Gábor, a Smart Solar Kft. tulajdonosa és ügyvezetője, valamint Michael Breme, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke azt a megállapodást, melynek keretében a győri vállalat napelemparkját tovább bővítik. A vállalat a logisztikai központjának tetejére 2020-ban épített 160 ezer négyzetméternyi fotovoltaikus berendezést. Közel 85 ezer négyzetméteren a jármű szerelő csarnoképület tetejére, valamint mintegy 75 ezer négyzetméteren a telephelyen lévő zöldterület egy részére telepítenek további naperőművet.
Másodszor sikerült elkapni a legerősebb villany Audi kormányát. Míg korábban csak a Balaton körül ízlelgettem, ezúttal Bács-Kiskun töredezett aszfaltján tettem próbára.
Az Audi Hungaria munkatársai december 1-jén elkészítették az 500 ezredik elektromos hajtást. A jubileumi elektromotort az Audi SQ8 e-tron modelljébe építik be Brüsszelben, ahova a vállalat klímasemleges, zöld vonatokkal szállítja az elektromos hajtásokat.
November 7-én, az Audi Hungaria 30 éves jubileumi rendezvényén ünnepélyesen megkezdődött az új elektromos motorgeneráció sorozatgyártása a prémium elektromos platform (PPE) számára, mely az Audi Q6 e-tron modellsorozatban debütál. Egy 190,2 millió eurós beruházás eredményeként egy meglévő gyártócsarnokban egy teljesen új, 15 ezer négyzetméteres gyártóterületet alakítottak ki a PPE-hajtások számára, ahol három műszakos munkarendben 700 munkatárs gyárt naponta mintegy kétezer elektromos hajtást a PPE-platformhoz.
2023-ra alaposan átdolgozták a korábbi e-tront, amely immár Q8 e-tron néven fut tovább. Javítottak a hajtáson, az aerodinamikán, a töltési teljesítményen és a kocsi nagyobb akksit is kapott, amellyel a WLTP szabvány szerint akár 600 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. Kipróbáltuk az Év Magyar Autója 2024 versenyben jelölt villanyautót.
A Sustainable World konferencián szeptember 12-én az MBH Bank, a Green Cloud, a PwC Magyarország és a Portfolio csoport által létrehozott Green Awards keretén belül öt kategóriában díjaztak olyan hazai vállalatokat, melyek fenntarthatósági tevékenységei a jövő generációjának életét, környezetét jobbá tehetik. A győri Audi Hungaria a Mission:Zero átfogó környezetvédelmi programjával került dobogós helyre „Az Év Legzöldebb Nagyvállalata” kategóriában.
Az Audi márkacsoport leleplezte legújabb termékét: a müncheni IAA Mobility nemzetközi autószalon első napján bemutatták az Audi Q6 e-tron prototípusát. A szeptember 5-8. között zajló, az autóipar legmodernebb innovációit bemutató szalonon több tízezer látogatónak enged bepillantást többek között az Audi márkacsoport a mobilitás jövőjébe.
Az autóipar továbbra is számos fronton küzd az ellátási lánc zavarai ellen, kezdve az elektronikai alkatrészek folyamatos hiányával, az ukrajnai háborúval, a magas inflációval, valamint a szállítási kapacitás és a munkaerő kritikus hiányával. E tényezők hatását az S&P Global elemzői úgy becsülik, hogy 2021 januárja és 2023 februárja között 50 millió tervezett járművet nem gyártottak le, vagy nem szállítottak ki (ebből 19 milliót a félvezetőhiány miatt).
Teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás mellett az Audi: 2026-tól a négykarikás márka kizárólag tisztán elektromos új modellekkel kíván megjelenni a világpiacon, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. Ezen egyértelmű döntése alapján és „Vorsprung 2030” vállalati stratégiája keretében az Audi lépésről-lépésre minden termelési helyszínét az elektromos autók gyártására készíti elő.
Az Audi őszi RS roadshow-ján sikerült végre kipróbálni az e-tron GT négyajtós elektromos sportautó legizmosabb, RS változatát. A modellt az Audi az Év Zöldautója 2023 díjra jelölte.
Június 21-én közösen jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke és Robert Buttenhauser az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja Budapesten a Külügyminisztériumban, hogy a jövőben tovább bővül a vállalatnál készülő elektromos hajtások portfóliója. A beruházás, amelyben Magyarország kormánya is szerepet vállal több mint 260 munkahely megőrzéséhez járul hozzá, és tovább erősíti Magyarország szerepét a világ járműiparában.
Legördült az Audi Hungariánál a 100 ezredik hibridautó a gyártósorról: egy zöld színű Audi Q3 Sportback 45 TFSI e, amely Németországba indult útnak első tulajdonosához. A vállalat járműgyártása 2019-ben lépett az elektromobilitás útjára a lágy hibrid technológiájú járművek gyártásával, amelyet 2020-ban a plug-in hibrid technológiájú Audi Q3 modellek gyártása követett. A járműgyártásban folyamatosan nő az elektromos hajtásláncú járművek aránya.
Copyright © 2025