
A Tesla megkezdte az Y modell gyártását Németországban
Legördültek a gyártósorról a Model Y új verziójának első példányai a Tesla elektromos autógyártó cég Berlin melletti üzemében – tájékoztatta a dpa hírügynökséget a vállalat szóvivője.
Legördültek a gyártósorról a Model Y új verziójának első példányai a Tesla elektromos autógyártó cég Berlin melletti üzemében – tájékoztatta a dpa hírügynökséget a vállalat szóvivője.
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság (KBA) adatai szerint 2024-ben csak mintegy 380 ezer 600 tisztán elektromos meghajtású autót […]
Csökken az elektromos autók és a hasonló belső égésű motoros modellek közötti árkülönbség Németországban a Centre for Automotive Research (CAR) autóipari kutató intézet tanulmánya szerint.
A Messer, a világ legnagyobb magántulajdonban lévő ipari, orvosi és különleges gáz szakértője zöld hidrogént előállító üzemet épít a Brainergy ipari parkban a németországi Jülichben. A park kiemelkedő szerepet játszik a Rajna-vidék ipari területeinek energetikai átállásában, a megújuló energiákhoz kapcsolódó innovatív technológiák elterjesztésében.
A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban. A kétkocsis szerelvények a tervek szerint a következő év közepén állnak majd forgalomba az Augsburg és Füssen, valamint az Augsburg és Peissenberg közötti útvonalakon, a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúthálózatán. A tesztüzemet 30 hónapra tervezik és a bajor állam támogatja. A Siemens Mobility és Bajorország 2021-ben kötötte meg a fejlesztéssel kapcsolatos megállapodást.
Egyre több elektromos meghajtású kocsit adnak el külföldön a németországi autógyárak, az export mennyisége tavaly elérte a félmilliót – mutatta ki a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis).
Egy évvel ezelőtt nemcsak Elon Musk Tesla-főnök vett részt a Berlin melletti Grünheide gyárának megnyitóján, hanem Olaf Scholz kancellár is elment. Az autógyárnak sok rajongója, de sok kritikusa is van. Nézzük, mi történt az elmúlt egy évben.
A németországi gépjármű- és ezen belül a személygépkocsi állomány alig változott egy év alatt, az elektromos autók száma az első alkalommal lépte át az egymilliót a szövetségi gépjárműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) jelentése alapján.
A Tesla németországi gyára Brandenburg tartományban, Berlin szomszédságában elérte a heti négyezres termelési volument, három héttel a kitűzött határidő előtt.
Januárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Németországban, ezen belül nőtt a benzinesek száma és részaránya. Kevesebb teljesen elektromos új autót helyeztek forgalomba, a plug-in hibridek száma pedig a felére esett vissza a német szövetségi járműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) jelentése alapján.
Évekig tartó növekedés után a támogatások kifutása és az áramdíj emelkedése miatt két év alatt a felére csökkenhet az elektromos autók részaránya a németországi értékesítésekben Ferdinand Dudenhöffer autóipari szakértő előrejelzése alapján.
Európa legnagyobb autópiaca még mindig a mínuszban van, az eladások tizenegy százalékkal estek vissza júniusban éves szinten. Úgy tűnik, hogy a borúlátás végül elérte az elektromos autók vásárlóit is, mivel a teljesen elektromos járművek (BEV) eladásai júniusban 4 százalékkal csökkentek éves szinten, ugyanakkor a zöldülés a korábbi évekhez képest masszív.
Az erőművek újraindítása csak átmeneti időszakra szól, hogy így biztosítsuk az energiaforrásokat a tél végéig, s mindent megteszünk annak érdekében, hogy szembeszálljunk a klímaválsággal – jelentette ki Olaf Scholz német kancellár videóüzenetében.
Németország 2035-re kizárólag megújuló energiákból származó villamos energiával tervezi ellátni magát, összhangban a párizsi klímaegyezményben vállalt céllal, a globális felmelegedés 1,5 fokban való korlátozásával – derül ki a német kormány politikai céljait összefoglaló dokumentumából. Eszerint 2030-ra a szél- és napenergia részaránya eléri a 80 százalékot a német energiaellátásban.
A forgalomba helyezett új autók számának növekedésére számít idén a német autóipar szakmai képviseleti szervezete (VDA) annak ellenére, hogy az iparág számára továbbra is nehézségeket okoznak a beszállítói fennakadások, elsősorban a félvezető-áramkörök és elektronikai alkatrészek hiánya.
A szélerőművek alacsonyabb termelése miatt csökkent a megújuló forrásokból származó elektromos áram részaránya a felhasználásban az idei első három negyedévben Németországban.
Júliusban átlépte az egymilliót a forgalomban lévő teljesen elektromos és hálózatról tölthető (plug-in hibrid) autók száma Németországban.
Copyright © 2025