
Teszten az új plug-in hibrid Toyota Prius
A megszokott szokatlannál is újszerűbb a Toyota Prius, amelyre végre azt mondhatjuk, hogy jól néz ki. Jól is megy, erős, kényelmes és nagyon takarékos. Közönségsiker lehetne, de ebben magas ára akadályozza.
A megszokott szokatlannál is újszerűbb a Toyota Prius, amelyre végre azt mondhatjuk, hogy jól néz ki. Jól is megy, erős, kényelmes és nagyon takarékos. Közönségsiker lehetne, de ebben magas ára akadályozza.
A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid változata ideális családi autó: tágas, erős, takarékos, technológiailag fejlett. Ha becsületesen tápláljuk árammal, benzinre alig kell költenünk. Igaz, egy vagyont kiköhögünk érte.
Hogy milyen kocsi a Suzuki Across? Azon kívül, hogy egy remek Toyota? Összefoglalom: kényelmes, erős, takarékos, kiegyensúlyozott és drága.
Hazánkban járt az Opel Astra GSE, a kompakt ötajtós legerősebb, villanymotorral feljavított változata. Mozgalmas hétvégén teszteltem, a Dobogókőre is felhajtottam. Ez tényleg egy gyorsteszt: amellett, hogy csak rövid ideig tesztelhettem a kocsit, végig sport módban használtam, hogy kiderüljön, mennyit eszik, ha nem takarékos hibridként, hanem sportos hothachként vezetem.
A DS 7 ráncfelvarrása közben elveszítette a nevének egy részét, a kocsi immár nem Crossback, de ez is igen jól áll neki. Hibridnek viszont hibrid, 40-42 kilométert még az idei enyhe télben is ki lehetett hozni teljesen feltöltött akkumulátorából. Szépnek szép, de jó is?
Az MG HS-sel méreteiben azonos EHS (csak a tengelyek közti távolsága kisebb 2 milliméterrel) kapott a GM eredetű benznimotorja mellé még egy combos, 90 kilowattos SAIC gyártmányú villanymotort is, így a rendszer összteljesítménye 258 lóerő, a rendszernyomaték 370 Nm és a 16,6 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorban tárolt energia segítségével akár 52 kilométert tud ideális körülmények között csakis villannyal menni. Még télen is fűtés nélkül.
Egyes nagy autógyárak népszerű plug-in hibrid (PHEV) autói a való életben jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által elvégzett tesztek alapján megadott adatok – írta a legújabb tanulmányokra hivatkozva a Guardian brit lap online kiadása.
A DS márka a legtöbb autókategóriában jelen kíván lenni, a DS 4 a kompaktok között harcol az inkább a kényelemre és a prémium jellegre vevők kegyeiért. Ha ki akar tűnni a mezőnyből, akkor a DS 4 E-tense alkalmas a feladatra, igaz, az ára borsos.
Itthon is vezettük a Magyar Év Autója 2023 díjra jelölt Mazda CX-60 nagytestű szabadidő-autót. Mérete, ereje és technikája lenyűgöző, de a prémium finomságok még hiányoznak belőle.
Eddig is a szívem közepén hordtam a legszebb Volkswagent, az Arteon konnektoros változata immár az észhez is szól. Ha nincs dízel, jó lesz ez is, használjuk ki a zöld rendszám és az éjszakai töltés előnyeit.
Bár a zöldautózás lendületét megtöri a rezsinövelés, a plug-in hibrid Kia kombi jó vétel annak, aki otthon saját áramot tankol. Étvágyára nem lehet panasz, a hétszáz kilométeres teszten fél tank benzin fogyott.
Az Év Zöldautója 2022 díjat több kategóriában osztják ki idén, hibrid- és villanyautókat is díjaz az öttagú szakmai zsűri. Jelölt konnektoros hibridek: DS 9 E-Tense, Hyundai Tucson PHEV, Jeep Wrangler 4xe, Kia Sorento PHEV, Opel Astra PHEV, Volkswagen Passat GTE.
A városi terepjárók egyik legnépszerűbb képviselője jó pénzért konnektorból tölthető akkumulátorral és hibrid hajtással is elérhető. Teszteltük az Év Zöldautója 2021 díj ezüst fokozatát elnyerő Renault Captur e-tech plug-in hybrid modellt.
Mit tud a sportosan kompakt, elöl benzinnel, hátul villannyal hajtott, kis BMW szabadidő-autó? Hibridként se rossz, BMW-ként pedig kifejezetten jó, csak az kemény futómű ne rázta volna szét a csigolyáimat.
Ami drága az biztosan jó? Nem mindig. Az Év Zöldautója 2021 díjra jelölt Toyota RAV4 Plug-in Hybrid esetében azonban egyértelmű: nincs nála jobb Toyota jelenleg a piacon. Az ára horribilis egy Toyotához képest, de tudása, kényelme, takarékossága, ereje és kiváló vezethetősége egyértelművé teszik, hogy a prémium ligában játszik.
Copyright © 2023