
2400 kilométeres skandináv teszten a Skoda Elroq
2400 kilométer, két skandináv ország, számtalan híd, tengeröböl, fjord. Egy óra kompozás, több mint egy teljes napnyi vezetés és több száz perc töltés. Megérte, minden […]
2400 kilométer, két skandináv ország, számtalan híd, tengeröböl, fjord. Egy óra kompozás, több mint egy teljes napnyi vezetés és több száz perc töltés. Megérte, minden […]
A Škoda Stockholmban, a 2025-ös jégkorong világbajnokság nyitómeccse előtt bemutatta a sajtónak a frissített Enyaq és Enyaq Coupé sportváltozatait. Az újdonságok két villanymotorral, 250 kW rendszerteljesítménnyel és összkerékhajtással 5,4 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 kilométer/órára. Nagyfeszültségű akkumulátoruk akár 185 kW-os sebességgel is tölthető, és kétirányú egyenáramú töltést is kínál.
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb elektromos Škoda Elroq érkezését. A próba után azt mondom: joggal. Erős motor, elfogadható hatótáv, kompakt méretek – már csak megfizethetőbb ár kellene.
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet ezúttal Csehországban, Prágában és Ostravában rendeztek.
Növelte a Škoda az Enyaq 85 és 85x modellváltozatainak motor- és menetteljesítményeit, új szoftver és új funkciók javítják a kezelhetőségét és még a hatótáv is javult. Hogy ezt kipróbáljuk, egészen Salzburgerlandig kellett autóznunk. Persze, hogy egy 1100 kilométer hatótávolságú dízel Skodával.
A Škoda Auto 1993 óta folyamatosan támogatja az IIHF jégkorong-világbajnokságot hivatalos főszponzorként. A május 12. és 28. között a finnországi Tamperében és a lett fővárosban, Rigában megrendezett vébén az autógyártó 45 járműből álló flottát bocsát a szervezők rendelkezésére, amelyek többsége tisztán elektromos vagy plug-in hibrid jármű. A magyar hokicsapat május 13-án kezd Dánia ellen, egy másik magyar csapat pedig május 15-én indul Tamperébe egy Skoda Enyaq iV modellel…
A Škoda az Enyaq iV belső terénél a hagyományos felszereltségi változatokat egy design selection kínálattal váltotta fel. A cseh autógyártó gyapjúszálak és eldobható PET palackokból készült újrahasznosított poliészter kombinációjából alkotta meg ennek üléskárpitját.
Nincs nála kényelmesebb, lendületesebb és drágább Skoda. Ez a legek Skodája. De vajon a legjobb villanyautó is? Teszten az Év Zöldautója 2022 díjra jelölt Skoda Enyaq iV.
Vajon kinek éri meg a zöld rendszámos, villanymotort és akkumulátort cipelő, konnektoros Octavia? Mindenképpen annak, aki valóban tölti és úgy használja, ahogy egy hibridet kell: ésszel.
Környezetvédelmi stratégiájának részeként tovább csökkenti karbonlábnyomát a Vodafone Magyarország. A vállalat teljes, összesen több mint 400 autóból álló gépjárműflottáját elkezdte környezettudatos modellekre cserélni, melynek első lépéseként 106 Škoda Octavia IV plug-in hibrid gépjárművet vett át a Porsche Hungaria-tól.
A Skoda anyagyárában legördült a gyártósorról a százezredik iV-modell – egy Enyaq iV. A cseh gépjárműgyártó az „iV” plakettel azokat a modelleket jelöli, amelyek részben vagy teljesen elektromos hajtásrendszerrel működnek.
A Škoda Auto jó úton jár, még az idén szén-dioxid-semlegesen működhet a Vrchlabí főegységgyára.
Copyright © 2025