
Teszt: Audi Q6 e-tron quattro
Nem ez az első elektromos Audi, de szerintem az Audi Q6 e-tron quattro első, ami komolyan vehető, mint Audi, mint prémium és mint villanyautó.
Nem ez az első elektromos Audi, de szerintem az Audi Q6 e-tron quattro első, ami komolyan vehető, mint Audi, mint prémium és mint villanyautó.
A legnagyobb Audi nem csatahajó, hanem kényelmes anyahajó. Egy baj van csak vele: kevés család engedheti meg magának, hogy Audi Q7 álljon a garázsában. Takarékoskodni lehet vele, ha rendszeresen töltjük, Budapesten és vonzáskorzetében akár mindig villannyal járhatunk.
Kifejezetten jó dinamikusan vezetni a Toyota C-HR kompakt szabadidő-autó konnektoros változatát. Hogy megéri-e az akkumulátoros hajtás felára? Nem hiszem, mert a sima hibridek sem fogyasztanak […]
A második legerősebb BMW valójában a legjobb erős BMW. Persze ott az M2, az M3, az M4 és az M3 Touring is, de ez a hibrid szörnyeteg mindenen túltesz. A felsoroltak között van az én kedvencem, és az nem a BMW M5, de a közösen átélt élményeknek sokáig helye lesz az emlékalbumomban.
A Sealion 7 már a BYD hatodik, tisztán elektromos hajtású modellje a magyar piacon, és egyben az óceán sorozat negyedik tagja a Dolphin, a Seal limuzin és a Seal U szabadidő-autó után.
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb elektromos Škoda Elroq érkezését. A próba után azt mondom: joggal. Erős motor, elfogadható hatótáv, kompakt méretek – már csak megfizethetőbb ár kellene.
A DS 7 hibridként is megállja a helyét, de ha nem töltjük az akkumulátorát, akkor semmi értelme ennek a hibridségnek. 40-50 kilométert elmegy városban, klímával inkább 40-et, de ha csak benzinnel járunk vele, a 360 lóerős, 2 tonnás SUV ugyanott 10-12 litert is bekajál. Akkor meg mi értelme?
A legnagyobb elektromos Mini masszív, kompakt és kiválóan összerakott autó. Utastere különleges, finom, eredeti és vidám. A hajtáslánc sokoldalú, elérhető dízel-, benzines és elektromos motorral. Ezúttal az utóbbi csúcsváltozatát teszteltük – gazdagon fűszerezve. A Mini Countryman SE modell megadja a Mini életérzés java részét, de ne várjunk tőle gokartos élményeket.
A Hyundai megcsinálta a lehetetlent: szétszálazhatatlanul összeláncolta a vezetés elemi, ösztönös, vad és mocskos élvezetét a takarékos, világmegmentő, trendi és valóban egyetlenként követendő zöld mobilitással. Fogott egy villanyautót és szupersportkocsivá alakította. Itt a hangsúly a szuperen van. Ferrarikat, Porschékat és Lamborghiniket reggelezik ez a koreai kompakt.
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell frissült, de ami a lényeg, hogy tartalmában is megújult: új motor, új akku, új lehetőségek.
Másodszor sikerült elkapni a legerősebb villany Audi kormányát. Míg korábban csak a Balaton körül ízlelgettem, ezúttal Bács-Kiskun töredezett aszfaltján tettem próbára.
Ha villanyautóként bevált a Mégane, a Renaultnál úgy gondolták, ami jó, azt nem kell abbahagyni: legyen belőle családoknak szóló változat is. Kipróbáltuk az Év Autója győztes Scenicet, és milyen jól tettük!
A Nissan Townstar EV Van igazi céleszköz: amire kitalálták, arra tökéletes, de másra aligha, hosszú távú árufuvarozásra például alkalmatlan. Főleg ez a korai példány, amely nem képes DC töltésre…
Bár 2024-től már belső égésű motorral is elérhető az Avenger, ezúttal még az Év Magyar Autója 2024 versenyben jelölt villanyos változatot teszteltük. Vezetni jó, de télen nem jutunk vele messze egy töltéssel.
Az elektromos Hyundai Kona kényelmes, csendes, kiegyensúlyozott, pazar a felszereltsége, és elfogadható télen is a hatótávja. Egyszóval kiváló villanyautó. Csak az a fránya vezetőfigyelmeztető-rendszer ne lenne ilyen hangos és ilyen kiállhatatlanul agresszív.
Növelte a Škoda az Enyaq 85 és 85x modellváltozatainak motor- és menetteljesítményeit, új szoftver és új funkciók javítják a kezelhetőségét és még a hatótáv is javult. Hogy ezt kipróbáljuk, egészen Salzburgerlandig kellett autóznunk. Persze, hogy egy 1100 kilométer hatótávolságú dízel Skodával.
A konnektoros hibridek gyengesége a kellemetlenül rövid elektromos hatótáv és a nagy tömeg, amely büntet, ha csak benzinnel használjuk. A Mercedes-Benz a két problémából legalább az egyiket megoldotta, igaz, a másik kárára. A GLC 400e Coupé marha nehéz, viszont annyit megy el árammal, mint egy első generációs Leaf vagy iOn.
Copyright © 2025