Audi Q7

Teszt: Audi Q7 e 55

2025. március 10. zöldjárműipar.hu 0

A legnagyobb Audi nem csatahajó, hanem kényelmes anyahajó. Egy baj van csak vele: kevés család engedheti meg magának, hogy Audi Q7 álljon a garázsában. Takarékoskodni lehet vele, ha rendszeresen töltjük, Budapesten és vonzáskorzetében akár mindig villannyal járhatunk.

Toyota C-HR

Vezettük: Toyota C-HR phev

2025. március 3. zöldjárműipar.hu 0

Kifejezetten jó dinamikusan vezetni a Toyota C-HR kompakt szabadidő-autó konnektoros változatát. Hogy megéri-e az akkumulátoros hajtás felára? Nem hiszem, mert a sima hibridek sem fogyasztanak […]

Hibridként sem rossz a BMW M5

2025. február 28. zöldjárműipar.hu 0

A második legerősebb BMW valójában a legjobb erős BMW. Persze ott az M2, az M3, az M4 és az M3 Touring is, de ez a hibrid szörnyeteg mindenen túltesz. A felsoroltak között van az én kedvencem, és az nem a BMW M5, de a közösen átélt élményeknek sokáig helye lesz az emlékalbumomban.

BYD Sealion 7

Vezettük: BYD Sealion 7

2025. január 29. zöldjárműipar.hu 0

A Sealion 7 már a BYD hatodik, tisztán elektromos hajtású modellje a magyar piacon, és egyben az óceán sorozat negyedik tagja a Dolphin, a Seal limuzin és a Seal U szabadidő-autó után.

Skoda Elroq

Vezettük: Skoda Elroq

2024. december 17. zöldjárműipar.hu 0

Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb elektromos Škoda Elroq érkezését. A próba után azt mondom: joggal. Erős motor, elfogadható hatótáv, kompakt méretek – már csak megfizethetőbb ár kellene.

DS 7 E-Tense

DS 7 E-Tense 4×4 360 teszt: nem elég zöld

2024. szeptember 26. zöldjárműipar.hu 0

A DS 7 hibridként is megállja a helyét, de ha nem töltjük az akkumulátorát, akkor semmi értelme ennek a hibridségnek. 40-50 kilométert elmegy városban, klímával inkább 40-et, de ha csak benzinnel járunk vele, a 360 lóerős, 2 tonnás SUV ugyanott 10-12 litert is bekajál. Akkor meg mi értelme?

Mini Countryman SE 4ALL

Teszt: Mini Countryman SE 4ALL

2024. szeptember 20. zöldjárműipar.hu 0

A legnagyobb elektromos Mini masszív, kompakt és kiválóan összerakott autó. Utastere különleges, finom, eredeti és vidám. A hajtáslánc sokoldalú, elérhető dízel-, benzines és elektromos motorral. Ezúttal az utóbbi csúcsváltozatát teszteltük – gazdagon fűszerezve. A Mini Countryman SE modell megadja a Mini életérzés java részét, de ne várjunk tőle gokartos élményeket.

Hyundai Ioniq 5 N

Ezt a villanyautót akarod tölteni!

2024. augusztus 28. zöldjárműipar.hu 0

A Hyundai megcsinálta a lehetetlent: szétszálazhatatlanul összeláncolta a vezetés elemi, ösztönös, vad és mocskos élvezetét a takarékos, világmegmentő, trendi és valóban egyetlenként követendő zöld mobilitással. Fogott egy villanyautót és szupersportkocsivá alakította. Itt a hangsúly a szuperen van. Ferrarikat, Porschékat és Lamborghiniket reggelezik ez a koreai kompakt.

Opel Corsa Electric

Teszt: Opel Corsa Electric

2024. május 21. zöldjárműipar.hu 0

Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell frissült, de ami a lényeg, hogy tartalmában is megújult: új motor, új akku, új lehetőségek.

Audi RS e-tron GT

Tud Porschét az Audi?

2024. április 30. zöldjárműipar.hu 0

Másodszor sikerült elkapni a legerősebb villany Audi kormányát. Míg korábban csak a Balaton körül ízlelgettem, ezúttal Bács-Kiskun töredezett aszfaltján tettem próbára.

Nissan Townstar EV Van

Vezettük: Nissan Townstar EV furgon

2024. március 13. zöldjárműipar.hu 0

A Nissan Townstar EV Van igazi céleszköz: amire kitalálták, arra tökéletes, de másra aligha, hosszú távú árufuvarozásra például alkalmatlan. Főleg ez a korai példány, amely nem képes DC töltésre…

Jeep Avenger

Teszten a villanyhajtású Jeep Avenger

2024. február 22. zöldjárműipar.hu 0

Bár 2024-től már belső égésű motorral is elérhető az Avenger, ezúttal még az Év Magyar Autója 2024 versenyben jelölt villanyos változatot teszteltük. Vezetni jó, de télen nem jutunk vele messze egy töltéssel.

Hyundai Kona ev

Teszt: Hyundai Kona electric

2024. január 11. zöldjárműipar.hu 0

Az elektromos Hyundai Kona kényelmes, csendes, kiegyensúlyozott, pazar a felszereltsége, és elfogadható télen is a hatótávja. Egyszóval kiváló villanyautó. Csak az a fránya vezetőfigyelmeztető-rendszer ne lenne ilyen hangos és ilyen kiállhatatlanul agresszív.

Skoda Enyaq

Vezettük: Skoda Enyaq 85x Laurin&Klement

2023. december 11. zöldjárműipar.hu 1

Növelte a Škoda az Enyaq 85 és 85x modellváltozatainak motor- és menetteljesítményeit, új szoftver és új funkciók javítják a kezelhetőségét és még a hatótáv is javult. Hogy ezt kipróbáljuk, egészen Salzburgerlandig kellett autóznunk. Persze, hogy egy 1100 kilométer hatótávolságú dízel Skodával.

GLC 400e

A legjobb phev? Csak ne lenne ilyen borzasztó ára!

2023. december 6. zöldjárműipar.hu 0

A konnektoros hibridek gyengesége a kellemetlenül rövid elektromos hatótáv és a nagy tömeg, amely büntet, ha csak benzinnel használjuk. A Mercedes-Benz a két problémából legalább az egyiket megoldotta, igaz, a másik kárára. A GLC 400e Coupé marha nehéz, viszont annyit megy el árammal, mint egy első generációs Leaf vagy iOn.