
Rengeteg pénzt költ akkugyárra a Toyota
A korábban bejelentett összeg háromszorosát, mintegy 3,8 milliárd dollárt (1537 milliárd forint) fektet be amerikai akkumulátorüzemébe a Toyota.
A korábban bejelentett összeg háromszorosát, mintegy 3,8 milliárd dollárt (1537 milliárd forint) fektet be amerikai akkumulátorüzemébe a Toyota.
A Toyota megkezdte a 2. generációs üzemanyagcella modulok gyártását Brüsszelben: a kompaktabb és könnyebb, két különböző formátumban elérhető modulok változatos felhasználási területeken történő alkalmazást tesznek lehetővé, kibővítve ezzel az autóiparon túli alkalmazás opcióit.
Nyugat-Európában 2035-ben már csak zéró károsanyag-kibocsátású (Zero-Emission Vehicle, ZEV) modelleket hoz forgalomba a Toyota, addigra a vállalat globális gyártása is karbonsemleges lesz – közölte a japán autógyártó.
Minden részletre kiterjedően ismertette a hajtóakkumulátorok fejlesztésére és gyártására vonatkozó, 2030-ig ívelő rendkívül merész terveit a Toyota. Vadonatúj technológiákra, innovatív felhasználási módozatokra, a beszállítói lánc átalakítására és radikális költségcsökkentésre számíthatunk.
Egy év fejlesztés után nyilvános teszten mutatkozott be a japán Yanmar hidrogén üzemanyagcellás hajója. A Toyota Mirai hajtásláncából kifejlesztett erőforrást hamarosan nagyobb vízi járművekbe is beépíthetik.
Okosvárost épít a Toyota a Fuji hegy lábánál, ahol új technológiákat tesztelnek például a robotika és a mesterséges intelligencia területén.
Ami drága az biztosan jó? Nem mindig. Az Év Zöldautója 2021 díjra jelölt Toyota RAV4 Plug-in Hybrid esetében azonban egyértelmű: nincs nála jobb Toyota jelenleg a piacon. Az ára horribilis egy Toyotához képest, de tudása, kényelme, takarékossága, ereje és kiváló vezethetősége egyértelművé teszik, hogy a prémium ligában játszik.
Újra van kombija a Suzukinak! Igaz, valójában ez egy Toyota Corolla. Suzuki emblémával, Suzuki szervizzel, suzukis garanciával, hibrid Toyota hajtáslánccal és a Toyotánál kedvezőbb áron.
A világ és Európa egyik legnépszerűbb kisautója teljesen megújult tavaly. Van belőle hibrid és sportverzió, utóbbi már születésekor legendává vált. Nálunk két változata is járt a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölt Yarisnak, mindkettőt 1,5 literes szívómotor hajtotta, de az egyikben két villanymotor is besegített. Vajon, megéri a hibridet venni?
Copyright © 2023