Dudenhöffer: a jövő az elektromos autóké
Az európai autóipar leépülésére figyelmeztetett Ferdinand Dudenhöffer neves német autóipari szakértő az Ö1 „Mittagsjournal” című műsorában.
Az európai autóipar leépülésére figyelmeztetett Ferdinand Dudenhöffer neves német autóipari szakértő az Ö1 „Mittagsjournal” című műsorában.
A globális ev-eladások 2024-ben rekordot érnek el az ellátási lánc és az autóipari logisztikai iparág félelmei ellenére, folytatva a felfelé ívelő lendületet. Hogyan hat az elektromos autók lassuló növekedése az autóipari befektetési stratégiákra? Miközben az iparág a növekvő költségektől és a töltőinfrastruktúra hiányosságaitól kezdve a fogyasztók hatótávolsággal kapcsolatos aggodalmáig és az erősödő versenyig terjedő kihívásokkal küzd, nézzünk meg miért nincs mégsem nagy baj.
A magyar gazdaság az elmúlt években nem összeszerelő üzemekre alapozott fejlődésen és munkahelybővítésen ment keresztül, a beruházásoknál ugyanis komoly szerepet kapott a kutatás-fejlesztés is – jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter Zalaegerszegen, a Flex új autóipari alkatrészüzemének alapkőletételi ünnepségén.
Az elektromos járművek (ev) európai piaca 2024 első felében lelassult, ami arra kényszerítette az autógyártókat, hogy visszafogják a gyártást. Közép- és Kelet-Európát (KKE) nem érintette […]
A forgalomban lévő villanyautó-akkumulátorok mennyisége iparági szakértők szerint jelenleg még kezelhető. De minél több elektromos autó közlekedik Európa útjain, annál több lesz a kiselejtezett akkumulátorok száma, amelyeket újra kell hasznosítani. Az osztrák Industrie Magazin annak járt utána, hogyan készül az iparág erre a kihívásra és az uniós akkumulátor-irányelv új változatára.
A világ legmodernebb technológiájú akkumulátor-újrahasznosító üzemét építi meg a szlovén Andrada csoport Alsózsolcán, tízmilliárd forintnyi értékével ez minden idők legnagyobb szlovén beruházása Magyarországon – jelentette be Szijjártó Péter.
Gazdasági életbiztosítás, hogy Magyarország mára megkerülhetetlenné vált az európai autóiparban, s hazánk éppen azokkal az államokkal versenyez az elektromos akkumulátorgyárakért, amelyek politikai kommunikációjukban a leghatározottabban támadják a kínai beruházásokat – közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A Renault friss, hibrid kínálatában klasszikus színfolt a kompakt Mégane kombi. A technológiára éhes és a környezetkímélő autózást támogató – főleg céges – ügyfelekhez szól a Grandtour takarékos, izmos és jól vezethető konnektoros változata.
A Zöld busz program legújabb állomásaként Esztergomban tisztán elektromos busz áll forgalomba egy hónapos tesztidőszakra.
A városi terepjárók egyik legnépszerűbb képviselője jó pénzért konnektorból tölthető akkumulátorral és hibrid hajtással is elérhető. Teszteltük az Év Zöldautója 2021 díj ezüst fokozatát elnyerő Renault Captur e-tech plug-in hybrid modellt.
Márciusban már a tizenkettedik egymást követő hónapban nőttek éves összevetésben a járműeladások Kínában a járvány miatt tavaly tavasszal bekövetkezett visszaesés után.
Egy év fejlesztés után nyilvános teszten mutatkozott be a japán Yanmar hidrogén üzemanyagcellás hajója. A Toyota Mirai hajtásláncából kifejlesztett erőforrást hamarosan nagyobb vízi járművekbe is beépíthetik.
A fenntartható mobilitást és korszerű megoldásokat kínáló abroncsgyártó bejelentette, hogy valamennyi európai gumiabroncs-gyára, az európai K+F központ és tesztpálya Rómában, a PCT-üzem Lanklaarban, a textilgyár Usansolóban és a Bridgestone EMIA brüsszeli központja is 100 százalékban megújuló energiaforrásokat használ a működéséhez. Ez a legújabb mérföldkő jelentős előrelépésnek számít annak érdekében, hogy a Bridgestone 2050-ig elérje a teljes szén-dioxid-semlegességet.
A Semcorp-csoport Debrecenben építi fel új, első Kínán kívüli lítium-ion akkumulátor elválasztó fólia (LiBSF) gyártóüzemét; a leendő gyár területének végleges adásvételi szerződését április 1-jén írták alá Debrecenben.
A Volkswagen-csoport jelentős lépést tett 2020-ban a gyártási helyszínek elektromos áram ellátásának megújuló forrásból történő fedezése felé. A megújuló elektromos áram aránya egy éven belül 80 százalékról 95 százalékra emelkedett az Európán belüli gyártási egységeknél. A Kínán kívüli üzemek esetében világszerte hasonlóan jelentős emelkedés volt tapasztalható, esetükben 76 százalékról 91 százalékra emelkedett ez az arány. 2023-ra az európai gyárak 100 százalékban megújuló forrásból származó elektromos árammal üzemelnek majd. 2030-ra ugyanez a cél a Kínán kívül található összes gyártási helyszín esetében.
A müncheni központú BMW 285 millió euró összértékű beszállítói szerződéssel stabilizálja az elektromos mobilitás egyre intenzívebb térnyeréséhez elengedhetetlen nyersanyag éveken át tartó, gördülékeny ellátását.
A Nissan automatizált gyártósori járművei – a gyárakban dolgozó munkásokat segítő mobil gépek – azáltal fejlődnek, hogy újrahasznosított Nissan Leaf akkumulátorok működtetik őket.
Copyright © 2024