Így teszteli az Audi Hungaria az elektromos hajtásokat

próbapad

Az Audi Hungaria járműhajtás fejlesztés területe közel 400 magasan képzett munkatársával egészen a fejlesztés előtti fázistól a szériafejlesztésen át a sorozatgyártás támogatásáig kíséri az elektromos hajtásokat. A terület az elektromos hajtások vizsgálatát és tesztelését többek között back to back mérőpadok és akusztikai járatópad segítségével végzi.

„Műszaki fejlesztésünk az Audi AG harmadik legnagyobb fejlesztési központja és egyben a szimuláció, valamint az akusztikai és szilárdságtani vizsgálatok kompetenciacentruma. Az Audi Hungaria szakemberei a Volkswagen-konszern különböző gyártótelephelyei számára is nyújtanak szolgáltatásokat, hiszen járatópadjainkon a konszern valamennyi meghajtását tudják tesztelni. Mérési portfóliónk folyamatos bővítésével tovább építjük kompetenciáinkat a járműhajtás fejlesztés területén. Bátran mondhatom, hogy járműhajtások terén nemcsak felkészültünk az e-transzformációra, de alakítjuk is azt” – mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

A villanymotor, a váltó és a teljesítményelektronika tökéletes együttműködése szükséges az elektromos hajtás hatékony és megbízható működéséhez. A járműhajtás fejlesztés részleg specialistáinak egyik feladata éppen ezért az alkatrészek felelős tervezése, majd azok működésének tesztelése és engedélyezése. Tevékenységük kiterjed ezen felül az előszéria fázisában a villamoshajtások validálására, majd a szériagyártás támogatására is. Ennek biztosításához különböző próbapadokon végeznek részletes méréseket extrém termikus-, elektromos és mechanikai körülmények között.

Audi Hungaria

A back to back (B2B) próbapadokon használt felépítés két elektromos hajtásból, féltengelyekből és két homlokfogaskerekes hajtóműből áll. A tesztelés során az egyik villanymotor a hajtás funkciót veszi át, ezáltal a homlokfogaskereken keresztül hajtja meg a másik elektromos hajtást, így klasszikus értelemben ez utóbbi válik a tesztgéppé. A berendezés fő jellemzője, hogy fékgép nélkül működtethető, úgy, hogy két meghajtás egyidejű tesztelését lehetővé teszi. Ennek során az egyik elektromos hajtás motoros üzemben, a második pedig generátoros üzemben működik, váltakozó üzemmódban. Ez egyrészt lehetővé teszi a jóváhagyási folyamatok rendkívül hatékony és gyors elvégzését, másrészt a próbapad optimális felépítésének köszönhetően a homlokfogaskerék egyszerű átalakításával könnyen elérhető a nagyobb nyomaték vagy fordulatszám.

A B2B próbapad az időjárás próbáját is kiállja: a B2B vizsgálatok során alkalmazott paletták, amelyekre a villanymotort a munkatársak előre felépítik és a vizsgáló kamrába juttatják, működtethetők klímakamrában is. A klímakamra lehetővé teszi a hajtások tesztelését extrém időjárási viszonyok között, egészen a sarkvidéki hidegtől a szaharai forróságig, sőt még azon túl is: a szakemberek -70 ° C és 160 °C közötti hőmérséklet tartományban tudják itt tesztelni a meghajtásokat, amelynek segítségével különböző, egészen extrém vezetési környezet is modellezhető, amelyekben később a hajtást ügyfeleink napi szinten használják. A külső hőmérséklet mellett az elektromos hajtás hűtőfolyadékának hőmérséklete is függetlenül beállítható -40 °C és 80 °C közötti tartományban.

A tesztprofilok széles választéka futtatható a B2B tesztpad és a klímakamra kombinációjával, amely magában foglalja például a különböző éghajlati viszonyok között végzett élettartam-vizsgálatokat, valamint a hőmérsékleti határértékeken végzett kísérleteket is.

A győri telephely az Audi AG-val szorosan együttműködve, vezető szerepet játszik az elektromos hajtások aktív környezeti tesztelésében. Ez mindenekelőtt magában foglalja a kapcsolódó tesztfuttatások irányítását és támogatását, valamint a belső és a külső tesztkapacitások összehangolását.