A Mercedes-Benz készen áll története legátfogóbb termékoffenzívájára: a következő három évben összesen több mint negyven jármű gyártását fogják megkezdeni három kontinensen. A vállalat a „Next Level Production” programmal a digitalizáció és az automatizálás segítségével teszi rugalmasabbá, hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a termelését.
A termékoffenzíva a brémai és a kecskeméti gyárban indul. Előbbiben 2026 első negyedévében az új, elektromos GLC-vel, Magyarországon pedig a második negyedévben a még bemutatás előtt álló, EQ technológiájú C-osztállyal. Az új elektromos GLC gyártása rugalmasan, ugyanazon a gyártósoron fog zajlani, mint a Mercedes-Benz EQE, valamint a belső égésű motorral és hibrid hajtással rendelkező GLC modelleké . A local-for-local stratégiával összhangban a kínai piacra szánt hosszú tengelytávú változatok gyártása később kezdődik meg a pekingi gyárban.
Az új gyártási lépések szimulálására létrehozott digitális ikrek használatának köszönhetően a szerelőüzemekben végzett kiterjedt építési és átalakítási munkálatokat gyorsan és költséghatékonyan hajtották végre, a folyamatos működés hosszabb idejű megszakítása nélkül. Az új AI-alkalmazások használata lehetővé teszi az üzemek számára, hogy tovább optimalizálják a járműgyártást, miközben ugyanazon a gyártósoron folytatják a belső égésű, a hibrid és az elektromos meghajtású járművek készítését.

Termékoffenzíva indul az európai gyárakban
A Mercedes-Benz üzleti tervének részeként a vállalat több mint két milliárd eurót fektetett be európai üzemeibe. Gyártási szakértelmükkel és következetes digitalizációjukkal ezek a telephelyek jelentősen hozzájárulnak a globális gyártási stratégia sikeres megvalósításához. A brémai elektromos Mercedes-Benz GLC és a kecskeméti elektromos C-osztály mellett a sindelfingeni gyár is felkészül az új elektromos Mercedes-AMG modellek gyártására, amelyek már a tesztelési fázisban vannak.
A gyártási költségek 2024 és 2027 között tíz százalékkal csökkennek. Ezt számos intézkedéssel fogják elérni, többek között a digitalizációnak köszönhető gyártási és logisztikai hatékonyság növelésével, a mesterséges intelligencia és digitális ikrek alkalmazásával, illetve a megújuló energiák fokozottabb használatával. Ezenkívül az alacsonyabb költségvonzattal bíró országok aránya 2027-re 15-ről 30 százalékra nő a termelésben.
Ezen túlmenően a Mercedes-Benz az Apptronik vállalattal való együttműködésén keresztül a következő években humanoid robotok széles körű alkalmazását tervezi a gyártásban, különösen az intralogisztikai területeken.
Fenntarthatóság a fókuszban
A gyártás fontos szerepet játszik a Mercedes-Benz fenntartható vállalati stratégiájában. Az egyik fókuszpont a hálózat energiaellátása: 2022 óta a Mercedes-Benz saját járműgyártó telephelyei mérleg szerint szén-dioxid-semlegesek , és 2030-ra a gyártás energiaigényének több mint 70 százalékát megújuló energiával tervezik fedezni. Ezt többek között a saját telephelyeken történő nap- és szélenergia kapacitások kiterjesztésével, valamint megfelelő áramvásárlási szerződések megkötésével fogják elérni. A tervezett projektek – egy szárazföldi szélerőműpark Papenburgban , Észak-Németországban, és egy tengeri szélerőműpark a Balti-tengeren – jól haladnak. A szükséges hatósági engedélyeket megadták, és most megkezdődhet a szélturbinák építése. A Mercedes-Benz világszerte működő összes gyártóüzemének célja, hogy 2039-re 100 százalékban megújuló energiával működjön.

Hozzászólás