Quantcast
Akkumulátoros motorvonatokat vesznek az írek • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Akkumulátoros motorvonatokat vesznek az írek

Az Alstom és az Irish Rail közösen mutatta be március végén a Dart+ 1:1 méretarányú kocsimakettjét az ír nyilvánosságnak. Az Alstom X’trapolis elővárosi vonat platformján alapuló kocsi mintáját az Irish Rail dublini Inchicore üzemében mutatták be az érdeklődőknek.

Az Alstom tízéves keretmegállapodást kötött az Irish Rail vasúttársasággal 750 új X’trapolis vasúti kocsi beszerzéséről az ír Dart hálózat számára, melyből most 37 ötvagonos X’trapolis vonatot rendeltek meg 15 évre szóló szervizelési szolgáltatással, ezekből 31 akkumulátoros-elektromos motorvonat (Bemu), míg hat darab elektromos motorvonat. Az új vonatok nagyobb kapacitást és karbonlábnyom csökkentést biztosítanak majd a dublini helyi közösség számára.

Mindegyik 82 méter hosszú Dart+ vonat 550 utasnak biztosít helyet, széles, átjárható folyosókkal, alacsony padlóval és automatikusan behúzható lépcsővel, hogy minden utas számára maximalizálják a megközelíthetőséget. További jellemzők közé tartoznak a külön kerékpáros és családi területek, a továbbfejlesztett utasforgalmi funkciók, mint például a töltőberendezések mobiltelefonokhoz vállmagasságban elhelyezve, e-bike-ok és e-scooterek számára; valamint a vonat egészén működő kamerák, amelyek fokozzák az utasok és a dolgozók biztonságát és védelmét.

A tízéves keretmegállapodás lehetővé teszi a Dart+ hálózat számára, hogy akár 750 áramszedős és akkumulátoros vasúti kocsit szerezzenek be. A flotta mellett az Alstom egy sor szolgáltatási megoldást is nyújt majd, beleértve a műszaki támogatást és alkatrészellátást a flotta üzemeltetésének első 15 évére, a HealthHub és a TrainScanner technológiáinak alkalmazását a megelőző karbantartás érdekében, valamint három vonatszimulátor biztosítását a mozdonyvezetők képzésének támogatására.

A megrendelt 37 vonat 31 ötkocsis, akkumulátoros-elektromos motorvonattal több mint 80 kilométeres utak megtételére lesz képes a villamosított Dart-hálózaton kívül, tisztán akkumulátoros üzemben, és ezzel a régebbi dízelüzemű vonatokat kivonhatják a nem villamosított vonalakról. Ezek az X’trapolis vonatok alkotják majd Írország első modern akkumulátoros flottáját, hozzájárulva Írország tömegközlekedésen keresztül történő szén-dioxid-csökkentési törekvéseinek kiszélesítéséhez.

Az akkumulátorrendszerben tárolt energiát a kiválasztott végállomásokon található gyorstöltő állomásokon keresztül, valamint az új akkumulátoros-elektromos szerelvények mozgása közben a fékezési energia visszanyerésével töltik majd fel.

Az Alstom a fenntartható és intelligens mobilitás úttörője a zöld mobilitási megoldások teljes portfóliójával, beleértve a világ első hidrogénvonatát, a Coradia iLintet, amely Németországban már utasforgalomban van, valamint a Németországban már értékesített akkumulátoros elektromos vonatokat (Coradia Continental BEMU).

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*