A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban. A kétkocsis szerelvények a tervek szerint a következő év közepén állnak majd forgalomba az Augsburg és Füssen, valamint az Augsburg és Peissenberg közötti útvonalakon, a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúthálózatán. A tesztüzemet 30 hónapra tervezik és a bajor állam támogatja. A Siemens Mobility és Bajorország 2021-ben kötötte meg a fejlesztéssel kapcsolatos megállapodást.
A Mireo Plus H olyan korszerű hidrogénüzemű vonat, amely a Siemens Mobility bevált Mireo regionális vonatplatformján alapul. Két, tetőre szerelt üzemanyagcella és egy lítium-ion akkumulátor biztosítja a CO2-kibocsátásmentes közlekedést. A H2 energiaellátó rendszer az elektromos meghajtással kombinálva nagy, 1,7 MW-os vontatási teljesítményt biztosít az akár 1,1 m/s² gyorsuláshoz és a 160 km/h végsebességhez.
A vonat hatótávolsága egy tankolással 1000 és 1200 kilométer között van. A Mireo Plus H a gyártó szerint a piacon lévő más üzemanyagcellás vonatokhoz képest alacsonyabb életciklusköltségekkel rendelkezik és a gyorstöltő funkcióval mindössze 15 perc kell a teljes feltöltéséhez.
A Mireót úgy tervezték, hogy önhordó, hegesztett könnyűszerkezetes alumínium szerkezetének köszönhetően energiatakarékos és környezetbarát legyen. Emellett a továbbfejlesztett aerodinamika, az alkatrészek energiahatékonysága és az intelligens fedélzeti hálózatirányítás szintén hozzájárulnak az erőforrások és a kibocsátás csökkentésére.
A vasúti közlekedésben alkalmazott alternatív hajtások fejlesztése a Siemens Mobility fenntarthatósági stratégiájának része. A vállalat úttörő szerepet játszik a fenntartható közlekedési megoldások terén és a sikeres Mireo regionális vonatplatformot a villamos motorvonatok mellett hidrogén- és akkumulátoros meghajtású változatokban is gyártja.
Hozzászólás