Quantcast
Sikeres volt az InnoTrans • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Sikeres volt az InnoTrans

A fenntartható mobilitás a domináns téma az iparágban – ezt mutatta be az InnoTrans.  Szeptember végén az összes fontos gyártó és piaci szereplő találkozott a vezető nemzetközi közlekedéstechnikai és mobilitási vásáron Berlinben. A négy nap után a kiállítók és a látogatók pozitív mérleget vonnak le. 56 ország 2834 kiállítója mutatta be a mobilitási ágazat teljes termék- és szolgáltatásrepertoárját a telt házas berlini kiállítási központban. A kiállításon bemutattak ezen kívül 250 világpremiert, 128 járművet és 14 buszt. Az alternatív hajtási megoldások, az akkumulátor és üzemanyagcellás hajtású vonatok és buszok voltak a vásár fő témái.

131 országból 137 ezer 394 nemzetközi szakmai látogató érkezett a német fővárosba, hogy tájékozódjon az InnoTrans egyedülálló termék- és szolgáltatáskínálatáról.

Országokon átívelő: az InnoTrans összekapcsolja a piacokat

Az InnoTrans idén is beváltotta nemzetközi fórumként és az iparág gazdasági motorjaként szerzett hírnevét. Richard Lutz, a DB vezérigazgatója és Oleksander Kamyshin, az ukrán állami vasút Ukrsalisnyzja (UZ) vezérigazgatója szándéknyilatkozatot írt alá. A szerződés biztosítja az UZ számára a háború utáni újjáépítési támogatást, magában foglalja az árufuvarozási folyosók és terminálkapacitások bővítésében való együttműködést, valamint kiterjedt tanácsadási szolgáltatásokat a vasúti üzemeltetésre és irányításra vonatkozó európai szabványok bevezetésében.

A lengyel Pesa vasúti járműgyártó és a lengyel ásványolaj-csoport és benzinkút-üzemeltető PKN Orlen megállapodott az InnoTranson a hidrogénüzemű vasúti járművek területén egy együttműködésről. A két cég közös konzorciumban olyan ajánlatot dolgoz ki a vasúti fuvarozási társaságok számára, amely magában foglalja a gördülőállomány szállítását, valamint a hidrogén- és üzemanyag-feltöltési megoldásokat.

Szaúd-Arábia előre tudta vinni terveit az InnoTranson a vasúti rendszerének ambiciózus bővítésére vonatkozóan. Szaúd-Arábia aláírt egy szerződést a Deutsche Bahnnal és a Siemensszel – mondta Bashar Khalid Al Malik, a Szaúd-Arábiai Vasúttársaság vezérigazgatója a kiállításon. A DB-vel közös projekt többek között a tudástranszferről szól, a Siemens projekt pedig a jegyértékesítésről.

A pozitív eredmények jó hangulatot biztosítanak a kiállítók körében

Egy reprezentatív felmérés szerint a kiállítók és a látogatók pozitív következtetést vontak le a vásári részvételükről. A látogatók 90 százaléka nagyon elégedett a vásárlátogatással. A kiállítók 94 százaléka osztja a pozitív összbenyomást. Az InnoTrans ajánlására való hajlandóság mindkét csoportban egyformán magas, 91 százalék. A szakmai látogatók körében magas volt a döntéshozók száma: szinte minden második ember nyilatkozott úgy, hogy cégénél vezetői tisztséget tölt be. A szakmai látogatók 57,3 százaléka külföldről érkezett. A vásár különösen nagy érdeklődést váltott ki az Európából érkező szakmai látogatók körében. Csaknem kétharmaduk az uniós országokból érkezett. A bejelentett üzleti tranzakciók aránya a kiállítók körében magas, 18 százalék körüli volt. Tíz kiállítóból kilenc pozitív vásár utáni üzletre számít.

Fenntartható mobilitás és kényelem az utasok számára

Számos kiállító használta az InnoTrans szabadtéri területét világpremierje látványos bemutatására. A fenntarthatóság a domináns kérdés a gyártók körében. A Siemens Mobility például a hidrogénvonatok következő generációját mutatta be a Mireo Plus H-val és a Mireo Plus B-vel, amely moduláris, nagy teljesítményű akkumulátorrendszerrel van felszerelve a pályán és a külterületen. A Stadler először mutatta be az amerikai személyszállításra szánt hidrogénüzemű Flirt H2 motorvonatát. A vendégek még az Alstom Coradia iLint hidrogénüzemű személyvonatát is működés közben láthatták: a vonat naponta kétszer közlekedik Berlin-Spandau és Berlin-Ostbahnhof között. A Hitachi bemutatta a Blues Traint, amely három hajtástechnológiát – dízel, elektromos és akkumulátor – egyesít. A Vossloh által bemutatott DM 20 hibrid mozdonyt az üzemmódok és az energiaforrások közötti gyors váltás is jellemzi.

Új meghajtási megoldások

Az idei év kiemelt eseménye volt a vásárterület nyári kertjében az 500 méteres próbaútvonalon 14 autóbusszal üzemelő buszkiállítás. A Solaris először mutatta be a Solaris Urbino 18 hidrogént, egy 18 méteres buszt, amelynek fő üzemanyaga a hidrogén. A Škoda H’City a hidrogénre is támaszkodik, mint fő fenntartható hajtásra. A Van Hool A12-es elektromos buszával képviseltette magát. Az Ebusco a teljesen elektromos 3.0-s városi buszt mutatta be. A 2.2-es modell, a Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) új elektromos busza is a helyszínen volt.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*