Quantcast
A brit lett a legjelentősebb villanyautó-piac Európában • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

A brit lett a legjelentősebb villanyautó-piac Európában

Jaguar

Az Egyesült Királyság 2024-ben megelőzte Németországot, és Európa legnagyobb elektromosautó-piacává vált, amely az ország elektromos autók értékesítésére vonatkozó szigorító rendelkezéseinek köszönhető.

Az új, teljesen elektromos járművek regisztrációja Németországban több mint negyedével, 380 ezer 609-re csökkent tavaly a KBA gépjármű-felügyeleti hatóság január 6-án közzétett adatai szerint. Ez kevesebb, mint az Egyesült Királyságban eladott 381 ezer 970 autó, ahol az SMMT iparági elemző szervezet adatai szerint az EV-regisztrációk 21 százalékkal nőttek.

Az akkumulátoros elektromos járművek részesedése az elmúlt hónapokban nőtt az Egyesült Királyságban, mivel a gyártók és kereskedőik megpróbálták teljesíteni az ország EV-értékesítési előírásait. Az autógyártók járművenként akár 15 ezer font (7,5 millió foirnt) bírsággal is számolhatnak, ha nem tartják be az előírásokat. Az EV-eladások eközben Németországban bezuhantak, ahol a vásárlási ösztönzők 2023 végi megszüntetése csökkentette a keresletet. A cégek számára 2023 szeptemberében, a magánvásárlók számára pedig december végén szűntek meg az ösztönzők, ami az EV-kereslet jelentős lanyhulását eredményezte.

Suzuki e-Vitara

Az olyan piacokon, mint Svédország, Franciaország és Írország, az eladások szintén elmaradtak a várakozásoktól a támogatások csökkentése és a megfizethető modellek hiánya miatt. A regisztrációk azért is estek, mert a gyártók 2025-ig vártak az új EV modellek bevezetésével, hogy növeljék esélyeiket az idén életbe lépő új európai uniós kibocsátási előírások teljesítésére – mondta Matthias Schmidt, független autóipari elemző. A gyártók több milliárd eurós bírsággal néznek szembe, ha nem teljesítik ezeket a szigorúbb flotta-kibocsátási szabályokat. A decemberi eladások ugrásszerű növekedése 19,6 százalékra növelte az EV-k teljes részesedését az Egyesült Királyságban az év során – ami még mindig elmarad a 22 százalékos céltól -, miközben az árcsökkentések folytatódtak, mivel a gyártók megpróbálták teljesíteni az értékesítési kvótát a bírságok elkerülése érdekében. A cél idén 28 százalékra emelkedik. Németországban az EV-k a regisztrációk 13,5 százalékát tették ki 2024-ben.

Az Egyesült Királyság kormánya felülvizsgálja a korábban említett szigorú szabályokat, ami nagyobb rugalmasságot eredményezhet a gyártók számára. A tiszta energia egyes szószólói attól tartanak, hogy a kvóta felhígítása lelassíthatja a belső égésű motorokról való elmozdulást. Még az Egyesült Királyságban is alacsony a kereslet az elektromos járművek iránt az egyéni vásárlók körében. Csak minden tizedik magánvásárló választott elektromos modellt 2024-ben, a növekedés nagy része mögött az üzleti és flottavásárlók állnak. Schmidt jegyzetében azt írta, hogy a német piac 2025 vége felé valószínűleg helyreáll, mivel a jellemzően hároméves lízinggel rendelkező EV-tulajdonosok az év második felében, a céges vásárlók pedig 2026-ban térnek vissza a piacra.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*