Quantcast
A villanyautó-piacon negyedik a BMW • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

A villanyautó-piacon negyedik a BMW

Mini Aceman

A BMW értékesítésének lendületet fog adni a következő évben az új termékportfólió, és ebben a magyarországi importőr várakozásai szerint nagy szerep jut az év második felében bemutatkozó innovatív Neue Klasse modellnek, amelyet a német járműgyártó új debreceni üzemében fognak gyártani.

A BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója, Gombos Zoltán sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a BMW-csoport számára változatlanul stratégiai cél, hogy az elektromobilitás területén az élmezőnyben maradjon, amelyben új korszakot nyitnak hatékony, tisztán elektromos hajtáskoncepciójú, a legkorszerűbb akkumulátorokat alkalmazó jövő generációs modelljei. Hozzátette: ugyanakkor a BMW nem mond le arról, hogy a belsőégésű járművek iránti piaci igényt is kielégítse, miközben már hidrogénüzemű járművek fejlesztésében is közreműködik.

Gombos Zoltán ismertetése szerint a BMW Group 6274 járműve kelt el 2024-ben a magyarországi újautópiacon, ezzel részesedése 5,2 százalékos. Az eladott autókból 5784 BMW márkájú, 490 pedig Mini modell volt. A BMW-nek sikerült megőriznie tavaly elsőségét a prémium szegmensben, 30,8 százalékos részarányt érve el.

Magyarországon a teljes piacon 2024-ben 121 ezer 607 autót adtak el, ennek 15,4 százaléka prémium jármű volt.

Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a BMW márka a piac növekedésével párhuzamosan 10 százalékkal tudott bővülni tavaly, a rekord értékesítést azzal magyarázta, hogy a márka több húzó modellel rendelkezik. Az értékesítés több mint fele (52 százaléka) sport szabadidő modell volt. Jelezte, hogy az eladott autók túlnyomó többségét összkerékhajtással igényelték a vevők. Kitért arra, hogy a magyarországi elektromos összpiacon a BMW 674 jármű eladásával tavaly a 4. legnépszerűbb volt. A márka minden szegmensben tud elektromos hajtású modellt ajánlani – jegyezte meg. Gombos Zoltán elmondta, hogy a BMW márka eladásainál a céges vevők aránya 90 százalék.

A Mini márka teljesítményéről Németh Balázs márkaigazgató adott tájékoztatást, aki elmondta: az elmúlt év során a teljes modellpaletta megújult, az átmenettel magyarázható, hogy az eladások 28 százalékkal 490 darabra mérséklődtek. A márka elektromos eladásai viszont 20 százalékkal bővültek, 126 fogyott belőlük.

A BMW Motorrad szegmense a 2023-as kiemelkedő év után tavaly 7 százalékos visszaesést könyvelt el 743 jármű eladásával. Az új motorok magyarországi piacán a BMW részesedése stabilan 20 százalék fölött van. Zámbó Balázs márkaigazgató szerint a teljesítményt nagyban befolyásolja, hogy tavaly hatósági megrendelésre nem szállítottak motorokat, holott az előző évben ez elérte az 50 darabot.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*