Az autógyártó csatlakozik más elektromos járműveket gyártó cégekhez, amelyek üzemek építését tervezik Mexikóban. A közép-amerikai ország az Egyesült Államok legnagyobb kereskedelmi partnere.
Az MG Motor gyártóüzem és egy kutatási és fejlesztési központ építését tervezi Mexikóban. A lépés lehetővé tenné az MG számára, hogy „ne csak járműveket gyártson, hanem kifejezetten Latin-Amerikának és Latin-Amerika számára tervezett piaci intelligenciát is” – mondta Zhang Wei, az ország vezetője augusztus 7-i nyilatkozatában. Az MG nem közölte, hogy mekkora beruházást tervez, és nem közölt építési ütemtervet sem.
Egy mexikói üzem folytatná az egykori brit márka globális terjeszkedését, amely jelenleg a kínai SAIC Motor Corp. tulajdonában van. Az MG gyárakat üzemeltet Kínában, Thaiföldön és Indiában, és közölte, hogy tervezi egy gyár megnyitását Európában, ahol a Dataforce piackutató adatai szerint az első hat hónapban 127 ezer 425 autós eladással a legkelendőbb kínai márka. Az MG hazánkban is vezeti a piacot a kínai márkák között.
Az MG szerint egy mexikói üzem „a növekedés és terjeszkedés pólusa lenne a SAIC Group és az MG Motor számára Latin-Amerikában és a Karib-térségben”. Az Egyesült Államokat nem említették, de a közleményben hozzáteszik, hogy a testvérmárka IM, ami elektromos luxusjárművekből álló mellékága a vállalatnak, szintén tervezi a mexikói piacra való belépést.
Az MG ezzel a lépéssel csatlakozik más elektromosjármű-gyártókhoz, amelyek Mexikóban terveznek üzemeket építeni, mint például a kínai BYD és a Tesla, bár a Tesla nemrég felfüggesztette terveit. A BYD korábban közölte, hogy a mexikói üzem nem fogja kiszolgálni az amerikai piacot.
A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk szünetelteti a mexikói gigagyár terveit, amíg kiderül, hogy támogatottjaként megnyeri-e a novemberi elnökválasztást Donald Trump republikánus jelölt, mivel a korábbi elnök azt mondta, hogy súlyos vámokat vetne ki a Mexikóban gyártott elektromos autókra.
Áprilisban a Reuters arról számolt be, hogy a mexikói szövetségi kormány az Egyesült Államok nyomására nem kínál többé ösztönzőket a kínai autógyártóknak a beruházáshoz. Májusban Joe Biden amerikai elnök jelentősen megemelte a vámokat a kínai elektromos autókra.
Hozzászólás