Quantcast
Elektromobilitási együttműködésük erősítéséről egyeztet a Renault és a Nissan • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Elektromobilitási együttműködésük erősítéséről egyeztet a Renault és a Nissan

A Nissan Motor Co. tárgyalásokat folytat együttműködő partnerével és fő részvényesével a francia Renault SA konszernnel elektromobilitási beruházásaik optimalizálásáról és szövetségük versenyképességének erősítéséről – tájékoztatta a japán autógyártó vállalat vezérigazgatója a Reuters hírügynökséget.

    Makoto Uchida az interjúban elmondta, hogy az elektromos járművekre való átállással az évszázad legnagyobb átalakulásán esik át az iparág, ezért a fennálló gazdasági bizonytalanságra való tekintettel különösen fontos a két konszern együttműködése versenyképességének javítása. „A mostani vita arról szól, hogyan tehetnénk versenyképességünket még erősebbé. Ez az első számú cél” – fogalmazott Uchida. Az autógyártók a múlt hónapban jelentették be, hogy tárgyalásokat kezdtek az 1999-ben létrejött szövetség jövőjéről. A Renault akkor vásárolt részesedést a Nissanban és segített a japán vállalatnak a Carlos Ghosn vezetése alatt elért üzleti fordulatban.

    A Renault „Ampere” kódnév alatt külön üzletágba szervezi ki az elektromos járművek gyártását, leválasztva a belsőégésű motorokkal foglalkozó, „Horse” kódnév alatt futó üzletágáról, annak érdekében hogy jobban felvehesse a versenyt riválisával, az iparágat vezető amerikai Tesla Inc. vállalattal.

    A Nissan befektetést tervez a Renault elektromos járművek üzletágába – jelentette be a két vállalat még az elmúlt hónapban. A két fél mostani tárgyalásain belső vállalati források tájékoztatása szerint szó esett a Renault Nissanban tartott 43 százalékos részesedésének 15 százalékra történő csökkentéséről és annak feltételeiről is.

    A Renault emellett – a Nissannal folytatott tárgyalásoktól függetlenül – a kínai Geely Automobile Holdings vállalattal is egyeztet a belsőégésű motoros üzletágban részesedés vásárlással kialakítandó együttműködésről, ami a Renault spanyolországi, portugáliai, törökországi, romániai és latin-amerikai gyártóüzemeire terjedne ki.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*