Quantcast
Ezermilliárdokat költenek villanyautó-fejlesztésre a gyártók • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Ezermilliárdokat költenek villanyautó-fejlesztésre a gyártók

A világ nagy autógyártói 2030-ig közel 1200 milliárd dollárt terveznek költeni több millió elektromos jármű kifejlesztésére és gyártására, valamint a gyártáshoz szükséges akkumulátorokra és nyersanyagokra – derül ki a Reuters nyilvános adatokon és az autógyárak által közzétett előrejelzéseken alapuló elemzéséből.

Az elektromos autókra vonatkozó beruházási adatok meghaladják a Reuters korábbi becsléseit, és kétszeresei az egy évvel ezelőtt közzétett legfrissebb számításoknak. Összehasonlításképpen, a Google és a Waymo anyavállalata, az Alphabet piaci értéke 1300 milliárd dollár. A Reuters elemzése szerint az autógyártók 2030-ig 54 millió akkumulátoros-elektromos jármű gyártását tervezik, ami a teljes járműgyártás több mint 50 százalékát teszi ki.

A Benchmark Mineral Intelligence és az autógyártók adatai szerint az autógyártók és akkumulátor-beszállítóik az elektromos járművek e példátlan mértékű elterjedésének támogatása érdekében 2030-ig 5,8 terawattóra akkumulátor-gyártási kapacitást terveznek telepíteni.

A versenyt az amerikai Tesla autógyártó vezeti, amelynek vezérigazgatója, Elon Musk ambiciózus tervet mutatott be, amely szerint 2030-ig 20 millió elektromos járművet kívánnak amerikai, kínai és európai gyáraikban összeszerelni, amihez 3 terawattóra akkumulátorkapacitásra lenne szükség. Musk a közelmúltban elmondta, hogy a Tesla megkezdte egy kisebb járműmodell fejlesztésének munkálatait, amelynél a Model 3 és a Model Y önköltségének felét célozza meg. Bár a Tesla nem hozta nyilvánosságra teljes mértékben, hogy milyen kiadási tervei vannak, a Reuters számításai szerint a termelés ilyen exponenciális növekedése – az idén eladni kívánt 1,5 millió jármű 13-szorosa – több százmilliárd eurós beruházásokat igényel.

Még ha le is marad a Tesla mögött, a német Volkswagen autógyártónak is ambiciózus terve van az évtized végére, és több mint 100 milliárd dolláros beruházásra számít globális elektromos járműportfóliójának fejlesztése, valamint új akkumulátorgyárak építése Európában és Észak-Amerikában, és a létfontosságú nyersanyagok beszerzésének biztosítása érdekében.

hidrogén

A Toyota japán autógyártó 70 milliárd dollárt fektet be járműválasztékának villamosításába és több akkumulátor gyártásába, és arra számít, hogy 2030-ig legalább 3,5 millió akkumulátoros elektromos autót fog értékesíteni. A japán autógyártó legalább 30 elektromos modellt tűzött ki célul, és azt tervezi, hogy az évtized végére a Lexus teljes prémium modellcsaládját átállítja az elektromos járművek szegmensébe.

Az amerikai Ford Motor autógyártó tovább növeli az új elektromos modellekre fordított, jelenleg 50 milliárd dollárra becsült kiadásait, és 2030-ra legalább 240 gigawattóra akkumulátorkapacitást és mintegy hárommillió akkumulátoros elektromos járművet céloz meg, ami a teljes volumen felének felel meg.

A Mercedes-Benz legalább 74 milliárd dollárt különített el elektromos járművek fejlesztésére és gyártására, amelynek közel kétharmadát arra szánja, hogy globális akkumulátorgyártási kapacitását több mint 200 gigawattórára növelje.

hengeres akkucella, BMW

A BMW, a Stellantis és a General Motors egyaránt legalább 35 milliárd dollárt tervez költeni elektromos járművekre és akkumulátorokra, közülük a Stellantis rendelkezik a legagresszívabb akkumulátorprogrammal, amely 2030-ig 400 gigawattóra kapacitással számol, beleértve négy észak-amerikai üzemet is.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*