Hamburg városában huszonöt Toyota Mirai taxit állítottak forgalomba. A hidrogénüzemanyag-cellás flotta szorosan kapcsolódik a város ambiciózus célkitűzésének megvalósításához.
Hamburg a német nagyvárosok közül elsőként rendkívül szigorú szabályozást vezetett be: 2025-től egyáltalán nem helyezhető forgalomba a városban belső égésű motorral szerelt taxi. A rendelkezés aligha lepte meg az érintetteket, hiszen Hamburg már 2021-ben elkezdte támogatni az emissziómentes átállást a személyfuvarozásban. Akkor mindössze öt darab elektromos gépkocsi szállította az utasokat.
Jelenleg ezzel szemben a városban üzemelő taxik 12 százaléka villamosított – ez nagyobb arány, mint bármely más német városban. Ez számszerűen több mint 350 villanymotoros taxik jelent – beleértve a huszonöt darab hidrogénüzemanyag-cellás Toyota Mirai szedánt.
A városvezetés anyagi támogatásával megvásárolt Mirai-flottát a Best Taxi nevű szolgáltató üzemelteti; a finanszírozási program keretében egyébként összesen 460 akkumulátoros és hidrogénüzemanyag-cellás járművet fognak vásárolni és üzembe állítani Hamburgban.
Noha Németországban úttörőnek számít a hamburgi kezdeményezés, Európa más pontjain már régi ismerősnek számít a Toyota Mirai a taxizó közönség számára. Koppenhágában száz, Párizsban hatszáz Mirai üzemel taxiként. Hollandiában is futnak Mirai taxik, Berlinben a tűzoltók és a rendőrök is ismerik már a Toyota üzemanyagcellás járművét. Több német városban is működtet Mirai szedánokat a CleverShuttle gyűjtőtaxi-szolgáltató, de létezik már hidrogénüzemű oktatóautó is.
A második generációs Toyota Mirai a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás előnyeit a rugalmas és praktikus mindennapi közlekedésre való alkalmassággal kombinálja. Akár 650 kilométeres hatótávolságához néhány perc alatt elvégezhető feltöltési folyamat társul. A 182 lóerős villanymotor dinamikus menettulajdonságokat eredményez, a Mirai működése során semmi mást nem bocsát ki, mint vízpárát.
Hozzászólás