
A Toyota, az Idemitsu Kosan, az Eneos és a Mitsubishi Heavy Industries kutatásokat végeznek a karbonsemleges üzemanyagok bevezetése és elterjesztése érdekében. A karbonsemleges üzemanyagok 2030 körüli bevezetésére törekedve Japánban a kínálat, a technológia és a kereslet terén jelentős szerepet betöltő négy vállalat közösen kezdi meg a munkát.
Mit is jelent a karbonsemleges üzemanyag kifejezés? A karbonsemleges üzemanyagok olyan üzemanyagok, amelyek a termék teljes életciklusa során csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást. Ez egy gyűjtőfogalom, amely magában foglalja a hidrogén és szén-dioxid felhasználásával előállított szintetikus üzemanyagokat (efuel), valamint a nyersanyagokból, például a fotoszintézis révén szén-dioxidot elnyelő növényekből előállított bioüzemanyagokat. Különösen a folyékony karbonsemleges üzemanyagok előnyösek az energiatárolás és a szállítás szempontjából, és alkalmasak szállítható energiaforrásként.
A négy vállalat közös kutatásának főbb irányai a karbonsemleges üzemanyagok japán autópiacon való bevezetésének forgatókönyveinek és ütemtervének, valamint a piaci bevezetéshez szükséges különböző rendszereknek a megvitatása és tanulmányozása. A gyártás megvalósíthatóságának vizsgálata olyan szempontokból, mint például az energiabiztonság Japánban.
„A változás alakítása” az Idemitsu Kosan 2050-re vonatkozó jövőképe, és e jövőkép alapján dolgozik a változatos, környezetbarát, „egy szinttel magasabb energia” folyamatos ellátásának társadalmi megvalósításán, amely a középtávú irányítási tervben meghatározott három üzleti terület egyikét képezi. Ennek részeként a karbonsemleges üzemanyagok – szintetikus üzemanyagok és bioüzemanyagok – korai bevezetésére és elterjesztésére törekszik, miközben együttműködik különböző japán és külföldi vállalatokkal.
Az Eneos a csoport hosszú távú jövőképében kijelentette, hogy vállalja a stabil energia- és anyagellátás, valamint a karbonsemleges társadalom megvalósításának kihívását. Különböző kezdeményezéseket tesz az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében, beleértve a hidrogén és a megújuló energia használatát, valamint a karbonsemleges üzemanyagok, például a szintetikus üzemanyagok üzleti fejlesztését.
A Toyota a multitechnológiás megközelítésre összpontosítva nemcsak az elektromos meghajtású járművek elterjedésével, hanem a belső égésű motorral hajtott járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésével is a karbonsemlegesség elérésén dolgozik.
Hozzászólás