A Volkswagen tovább halasztja az elektromos Trinity platformra épülő új ID.4 modell gyártásának megkezdését – értesült a dpa hírügynökség a cég belső forrásaitól.
A tervezett modell így legkorábban 2030-ban készülhet el az eredetileg tervezett 2026-os piacra dobás helyett, 2026-ban még a jelenlegi MEB platformon újul meg az ID.4. Oliver Blume a konszern vezérigazgatója már korábban másfél évvel elhalasztotta a bevezetést, hogy több időt biztosítson a járműelektronikai szoftverek fejlesztéséhez – írta a Handelsblatt.
A jelenlegi halasztás oka valószínűleg az elektromos autók iránti gyengülő keresletben és a Volkswagen költségcsökkentési programjában együtt keresendő.
A konszern nyeresége a második negyedévben négy százalékkal 3,63 milliárd euróra csökkent. Blume a hónap elején kijelentette: „Most minden a költségekről, költségekről és költségekről szól. Elsősorban a Volkswagen márkánál, de az összes többi márkánál is”.
A korábbi konszern-vezér, Herbert Diess saját zászlóshajó-projektjeként a wolfsburgi gyárában szerette volna megépíttetni az első Trinity modellt, ami azonban végül Zwickauban készül majd el. Ezzel a mintegy 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató telephely fogja a konszern új SSP járműplatformját is használni.
Hozzászólás