Quantcast
Csökkenteni kell a járműakkumulátorok tömegét a Stellantis szerint • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Csökkenteni kell a járműakkumulátorok tömegét a Stellantis szerint

Peugeot

Könnyebb elektromosjármű-akkumulátorok kifejlesztését tűzte ki célul a Stellantis autóipari konszern – jelentette be Ned Curic fejlesztési igazgató a csoport akkumulátor-technológiai központjának megnyitóján az olaszországi Torinóban.

    A járműakkumulátorok tömegét a fejlesztési igazgató szerint legalább a felére kell csökkenteni.    „Kemény célt tűztem ki a csapatomnak, az akkumulátorok tömegét 2030-ig legalább 50 százalékkal csökkenteni kell” – fogalmazott. Hozzátette azonban, hogy valójában „nincs elképzelése” arról, miként néz majd ki a jövő akkumulátora.    „Teljesen új anyagokon, új kémián, új eljárásokon kell gondolkodnunk, hogy ezeket a nehéz, súlyos anyagokat valami sokkal könnyebbre cserélhessük le” – mondta.

    A világ harmadik legnagyobb forgalmú autógyártója, a többi között a Fiat, a Peugeot és a Jeep márkákat egyesítő Stellantis 40 millió eurós (csaknem 15,5 milliárd forintos) beruházással hozta létre akkumulátor-technológiai központját a Fiat „őshonos” mirafiori üzemében. A központ feladata a csoport jövőbeli járműveihez szükséges EV-akkumulátorok házon belüli tesztelése és fejlesztése lesz. A centrum mintegy száz magasan képzett alkalmazottat foglalkoztat majd, többségében a Stellantis átképzett dolgozóit. A csoport egy másik, hasonló központ létesítését is tervezi Kanadában.

Curic egyúttal bejelentette azt is, hogy a csoport még az idén be fog mutatni egy „nagyon versenyképes” elektromos modellt. Egy olyan autót, amit – szavai szerint – „a társadalmunk szinte bármely tagja meg fog tudni vásárolni”.    Micky Bly, a Stellantis meghajtási rendszerekért felelős igazgatója a technológiai központ megnyitóján jelentette be, hogy akkumulátorgyártási kapacitásának további bővítését is tervezi a csoport.    „A már bejelentett mintegy 250 gigawattóra gyártási kapacitást úgy gondoljuk, hogy 400 gigawattóra kapacitásig kell növelnünk a világon” – fogalmazott.    „Eddig már hat gigafactory építése mellett köteleztük el magunkat, de lesz még több is” – tette hozzá.

    A Stellantis az idén nyitotta meg első gigafactory akkumulátorgyárát Franciaországban, amit egy-egy újabb követ majd Németországban és Olaszországban. Mindhárom a Mercedes és a TotalEnergies cégekkel alakított ACC vegyes vállalat keretében működik. Három további gigafactory létesült az Egyesült Államokban és Kanadában.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*