Quantcast
Kockázatos helyzetben az akkumulátoripar • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Kockázatos helyzetben az akkumulátoripar

Az Európai Unió lítium-, kobalt- és nikkelszükségletének csak 20-30 százalékát tudja majd megtermelni 2030-ra, pedig ezek a stratégiai jelentőségű ásványok elengedhetetlenek az akkumulátorgyártáshoz, vagyis az átmenethez a fosszilis energiahordozóktól a környezetbarát, illetve megújuló energiaforrások használatáig – állapította meg Philippe Varin iparmágnás, volt francia ipari kamarai elnök egy frissen elkészült elemzésében, amelyet a francia kormány számára készített.

    Általánosságban elmondható, hogy az Európai Unió még 2030-ban is nagyon nagy mértékben függ majd a stratégiai ásványok Unión kívüli importjától, és egyértelműen 20 éves hátrányban van Kínához képest a stratégiai jelentőségű ásványok és fémek beszerzése területén – mondta Varin. Az Unióban 38 hatalmas akkumulátorgyárat akarnak építeni a tervek szerint, de a nyersanyaghiány miatt ennek nagy a kockázata. Pedig az EU számára az áttérés a belső égésű motorokról az elektromos meghajtásúakra kulcsfontosságú, mert a 27 tagországban az üvegházhatást okozó gázokat 30 százalékban a járművek bocsátják ki – tette hozzá.

    A francia kormány ennek hatására azonnal bejelentette: egymilliárd eurót szán arra, hogy megerősítse a hazai ipar nyersanyag-beszerzéssel szembeni ellenállóképességét, ami 500 millió euró részben vissza nem térítendő, részben pedig visszatérítendő állami támogatást és 500 millió euró befektetést jelent különböző alapokba.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*