Csökkentek a Porsche német luxusautó-gyártó eladásai az idei első kilenc hónapban, a kínai értékesítés különösen jelentősen, 26 százalékkal esett – derült ki a vállalat közzétett jelentéséből.
A Porsche 212 ezer 509 járművet értékesített az idei első kilenc hónapban, 6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, azonban Észak-Amerikában, az autógyártó legnagyobb értékesítési piacán, 5 százalékkal, 64 ezer 446-ra nőttek az eladások. Az idei első kilenc hónapban leszállított Porschék 35,2 százaléka elektromos volt, 12,8 százalékponttal felülmúlva a tavalyi év azonos időszakában elért arányt. Ezen belül a teljesen elektromos autók (BEV) aránya 23,1 százalék, a hálózatról is tölthető, plug-in hibrideké (PHEV) 12,1 százalék volt a január-szeptemberi időszakban.
A cég honlapján közzétett adatok alapján Európában (Németország nélkül) a Porsche 50 ezer 286 járművet szállított ki az idei első kilenc hónapban, 4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Németországban eladott járművek száma 16 százalékkal, 22 ezer 492-re esett. Kínába 32 ezer 195 járművet szállított ki a Porsche az idei első kilenc hónapban, 26 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, ugyanakkor a „tengerentúli és feltörekvő piacokon” 3 százalékkal több, 43 ezer 90 Porsche-autó talált gazdára. A Macan volt a legkelendőbb modell az első kilenc hónapban, 64 ezer 783-at adtak el belőle, több mint 55 százalékuk (36 ezer 250) tisztán elektromos volt. A Porsche idén továbbra is erős szállítási adatokat produkál, ami megfelel a várakozásainknak, különösen a jelenlegi geopolitikai és gazdasági körülményeket figyelembe véve – nyilatkozta Matthias Becker, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős igazgatótanácsának tagja.

Hozzászólás