Quantcast
Népszerű itthon az elektromos Mini • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Népszerű itthon az elektromos Mini

A kelet-közép-európai régióban Magyarország kifejezetten úttörő szerepet játszik az elektromos autók térnyerésében, fontos piacnak számít, ezt bizonyítják a Mini és a BMW hazai eladásai is – közölte Salgó András a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója, amikor bemutatták a Mini márka teljesen megújult változatait.

    Németh Balázs, a Mini márkavezetője elmondta: a magyar vásárlók kifejezetten nyitottak az elektromos modellekre. Ismertetése szerint az év első 5 hónapjában 53 teljesen elektromos Minit és 51 teljesen elektromos BMW-t adtak el Magyarországon.          A 2021-ben eddig értékesített elektromos autók számát tekintve ezzel a Mini a 6., a BMW pedig a 7. helyen áll itthon, de ha a cégcsoport számait együtt nézik, akkor a 4. helyen vannak a január-május időszakban.

Németh Balázs elmondta azt is, hogy 2025 lesz az utolsó olyan év, amikor a Mini márka autói belsőégésű motorral jelennek meg, 2030-ra pedig teljesen elektromossá válik az összes modelljük. Jelenleg egy teljesen elektromos modelljük van, ez a Mini Cooper SE, 2023-ban pedig már a Countryman is elérhető lesz elektromos hajtással.

 A magyarországi bemutatón elhangzott, hogy kívül és belül teljesen megújultak a Mini 3 ajtós, 5 ajtós és Cabrio változatai, melyekhez alapfelszereltségként jár már a LED-technológiás első fényszóró is. A legolcsóbb 3 ajtós modell 6 millió 990 ezer forinttól kezdődik. Az elektromos Mini 10 millió 995 ezer forint, de 2,5 millió forintos állami támogatással vásárolható meg. Az elektromos kivételével az összes új modellt ki lehetett próbálni a Tata környéki bemutatón, ahol szerkesztőségünk a nyitható tetejű, 231 lóerős John Cooper Works modell mellett az ötajtós Cooper S változatot is tesztelte.

    Magyarországon 3514 BMW-t és 366 Minit adtak el tavaly. Legsikeresebb a BMW 3-as sorozat volt, ebből 543 darabot értékesítettek. A tavaly bemutatott, teljesen elektromos Miniből pedig 75 darabot vásároltak 2020-ban. A BMW márka értékesítése Magyarországon 5 százalékkal csökkent 2020-ban.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*