Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára fölkerült adatok szerint.
A szeptemberben eladott személyautók száma éves szinten 6,1 százalékkal, 809 ezer 163-ra csökkent. Az EU négy vezető autópiacából háromban csökkentek az eladások szeptemberben. A kivétel Spanyolország volt, ahol 6,3 százalékos növekedést jegyeztek föl. Eközben az eladások Franciaországban 11,1 százalékkal, Olaszországban 10,7 százalékkal, Németországban pedig 7 százalékkal estek tavaly októberrel összevetve.
Az idei első kilenc hónapban 8 millió új személyautót adtak el az EU-ban, 0,6 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakkal összevetve. A vizsgált időszakban Spanyolországban 4,7 százalékkal, Olaszországban pedig 2,1 százalékkal nőtt az értékesítés, miközben Franciaországban 1,8 százalékkal, Németországban pedig 1 százalékkal csökkent.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 14 százalékról 13,1 százalékra süllyedt idén szeptemberben, a hibrid-elektromos autóké (HEV) 27,4 százalékról 32,8 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 8,2 százalékról 6,8 százalékra mérséklődött.
Az EU-ban a benzines autók piaci részesedése 34 százalékról 29,8 százalékra csökkent, a dízelmotorosoké 12,8 százalékról 10,4 százalékra esett.
Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon szeptemberben 9074 új autót adtak el, 0,5 százalékkal kevesebbet a tavaly szeptemberinél. Ezen belül a dízel autók eladása 32,2 százalékkal, 1311-re ugrott, míg a benzineseké 8,1 százalékkal, 2775 százalékra csökken. A BEV autók eladása 73,4 százalékkal, 777-re emelkedett, a PHEV-autóké 51,1 százalékkal, 219-re esett, a HEV-autóké pedig 5,2 százalékkal, 3967-re csökkent.
Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-höz képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (18,9 százalékkal), Spanyolországban (16,7 százalékkal) és Franciaországban (16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése tavaly 14,6 százalékra emelkedett az előző évi 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amelynek részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra csökkent. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de részarányuk csökkent a 2022. évi 36,4 százalékról. Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.
Hozzászólás