A Puma Gen-E megjelenésével a Ford legkelendőbb európai modellje immár tisztán elektromos hajtással is kapható, kipróbáltuk a villanyos szabadidő-autót.
Ügyes méretek
A Ford Krajován gyártott elektromos szabadidő-autójának hossza 4,2 méter, szélessége 1,8 méter, magassága 1,5 méter, a tengelyei közötti távolság pedig 2,6 méter. Tesztautónkon 18-as kerekek voltak, ennek ellenére nem volt bántóan kemény a rugózása. Futóműve elöl MacPherson, hátul többlengkőaros rendszerű. Szabad hasmagassága 13 centi.

A csomagtartója meglepően nagy, a Puma innovatív csomagtéri tárolórekesze előtt leveszem a kalapom, az alsó üreggel (lefolyóval ellátott) együtt a befogadó képessége 574 literre nőtt, ami több, mint amit néhány nagyobb SUV kínál. A benzinmotor helyén a mérnökök egy 43 literes első tárolórekeszt is kialakítottak; ez ideális hely az olyan tartozékok tárolásához, amelyekre akkor is szükség lehet, amikor a csomagtér tele van pakolva, nem beszélve a töltőkábelekről. Visszatérve a csomagtartóra, a hátsó ülések támlái egyharmad-kérharmad arányban dönthetők és az álpadlóval majdnem sík rakteret alakíthatunk ki.

Praktikus utastér
Az új, emelt középkonzol kényelmes tárolóhelyet kínál azokhoz az apróbb személyes tárgyakhoz, amelyek egyébként a vezető zsebében zsúfolódnának. A középső könyöktámasz előre-hátra csúsztatható, hogy könnyű legyen beállítani a tökéletes pozícióját egy-egy hosszabb utazáson, valamint vezeték nélküli telefontöltő gondoskodik arról, hogy a mobilkészülékek akkuja az út végén is teljesen fel legyen töltve. A klímát csak az érintőképernyőn vezérelhetjük, az Apple Car Play kapcsolat megteremtése gyors, vezeték nélkül is megy a kivetítés. Annak ellenére, hogy márkás a hangzórendszere (B&O Play), nem szólt jól benne a zene.

Átlagos hatótáv, kis fogyasztás
Teljesen feltöltött akkumulátorral a Ford Puma Gen-E akár 376 kilométert is megtehet, így tulajdonosai már a hosszabb utazásokra is nyugodtan elindulhatnak, sőt, ha csak városban használja valaki, akkor elméletileg 500 kilométernél többet is megtehet. Főleg, ha elhisszük a gyártó által megadott 13 kilowattóra/100 kilométer átlagfogyasztást. És valóban, elhihetjük, mert a rövid menetpróbán városban 10-12 kilowattóra között fogyasztott az autó átlagban normál városi tempó (értsd: dugó) mellett. Amint kijotottunk a városból a fogyasztás felment 13 kilowattórára, hogy aztán az autópályán beálljon 16-17 kilowattórára, ami még moindig jó érték, de így a 250-300 kilométer a reális teljes feltöltés esetén. A közel 200 kilométeres tesztelés végén 15 kilowattóra/100 kilométer fogyasztást mutatott a kijelző.

Töltés 23 perc alatt
Ha a nettó 43,6 kilowattórás NMC akksi lemerült, gyorstöltőn 23 perc alatt – ideális körülmények között – tölthetjük fel az elektromos Puma akkumulátorát 10-ről 80 százalékos szintre. Váltakozó áramról tölteni legfeljebb 11 kW-tal, egyenáramú gyorstöltőről 100 kW-tal lehet. Hőszivattyús hűtés/fűtés nem rendelhető.

Jól megy, kellemes vezetni
Van benne lendület, állóhelyzetből 100 kilométer/óra sebességre 8 másodperc alatt gyorsítja a könnyű, alig 16 mázsás kocsit a 168 lovas villanymotor (legnagyobb forgatónyomatéka 290 Nm). Végsebessége 160 kilométer/óra.

A Ford Puma Gen-E mind a városi forgalomban, mind a közutakon élvezetesen vezethető. A kormánykerék mögött kapott helyet az elektronikus menetválasztó, amivel a vezető kapcsolhat az előremeneti, az üres és a hátrameneti fokozatok közt; ez a kapcsoló egyébként ugyanolyan jól kézre esik, mint az irányjelző. A választható egypedálos vezetéssel még kényelmesebb a városi autózás, függetlenül attól, hogy a vezető éppen melyiket használja a négy választható üzemmódból.
Kép és szöveg: Biró Csongor

Hozzászólás