Quantcast
Maxus eDeliver 9 teszt: tökéletes eszköz városi áruszállításra • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Maxus eDeliver 9 teszt: tökéletes eszköz városi áruszállításra

Maxus

Az SAIC Motor Maxus márkájának több teherautóját is forgalmazza hazánkban a Grand Automotive. A Maxus eDeliver 9 számos csomagszállító flottájában megtalálható. Kipróbáltuk. 

Hogy néz ki? 

Sok szót nem érdemes vesztegetni az eDeliver arculatára (elég ha azt mondom, Ford Transit): kívül és belül is hozza a kategória átlagát, a célnak tökéletesen megfelelő furgon. A tesztelt változat L3H2 N1 méretű (amúgy sokat nem lehet variálni, létezik egy 30 centivel magasabb L3H3 verziója), azaz hossza 5,9 méter, szélessége 2 méter, magassága 2,5 méter, tengelyek közötti távolsága 3,7 méter. Jó nagy a teste, mégsem esett nehezemre vele a városban furikázni. Rakterének hossza 3,4 méter, szélessége 1,8 méter, a kerékdobok között 1,366 méter, magassága 1,8 méter, 11 köbméteres, befér 5 raklap áru, amelyeket nyolc rakományrögzítő szem segítségével rögzíthetünk. Két tolóajtóval szerelték (a bal oldali feláras), ezek 1269 milliméter szélesek, a hátsó ajtók szélessége 1800 milliméter, 236 fokban nyitható a két szárny. A raktérpadló vékony burkolatot kapott, egy helyen fel is szakadt már az autóban, örömteli, hogy a kerékdobokra is került gumiszőnyeg. 

Maxus eDeliver 9

A tesztelt 3,5 tonnás változat önsúlya 26,5 mázsa, terhelhetősége 8,5 mázsa. 1,5 tonnás fékezett utánfutót vontathatunk vele. 

A fülke háromszemélyes, az ülőlapok alatt tárolók találhatók, a kesztyűtartó és a palacktartók méretesek. A 12,3 hüvelykes központi kijelzőn tükrözhetjük a telefonunkat, az Apple CarPlay vezetékkel aktív. A vezetőoldali kisebb színes kijelző elég informatív, sajnos csak kínai nyelven kommunikál, de ki lehet találni, hogy épp mit közöl. Fizikai gombok vannak többségben, ami a klímát illeti, teljesen “analóg”. 

Hogy megy? 

Az állandó mágneses szinkronmotor elöl hajt, legnagyobb teljesítménye 150 kW (204 lóerő), legnagyobb forgatónyomatéka 310 newtonméter. A teherautó álló helyzetből 50 kilométer/óra sebességre 5,7 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége csupán 100 kilométer/óra, amivel már az M0-ason is hátrányba kerül a dízel sorstársaival szemben. 

A 645 kilogrammos lítium-vasfoszfát akkumulátorának kapacitása 88,55 kilowattóra, amellyel mintegy 300 kilométeres maximális hatótávolságra képes terhelés és fűtés nélkül. Egyenáramú töltési teljesítménye 90 kilowatt, váltakozó áramú töltőről legfeljebb 11 kilowattal táplálható. 

A 300 kilométeres teszt során – főleg városban használva – 23 kilowattóra energia fogyasztott 100 kilométerenként, ami a hivatalos fogyasztási adatnál (31,03 kWh/100 kilométer) kedvezőbb.  

Milyen vezetni? 

A Maxus eDeliver 9 kiváló munkaeszköz utolsó kilométeres kiszállítást végző futárcégeknek, csomagszállítóknak és szervizautóknak. Olyan vállalkozásoknak ajánlott, amelyeknél a kocsik nem futnak napi 200 kilométernél többet és napelemmel tudnak előállítani energiát. Ilyen adottságok mellett hamar megtérül az elektromos furgonok magas ára. 

Tetszett a nagy Maxus vezetése, az hogy nagyon csendes, hogy elég erős (még takarékos módban is) és hogy nem fogyaszt túlzottan sokat. Könnyű manőverezni, kiváló a vezetőülés pozíciója és kényelme, átlátható, praktikus teherautó.

Szabad hasmagassága 17 centi, így nem fogunk elakadni padkáról le- és felmenet. Fekvőrendőrökön azonban akkorát ugrik és úgy pattog a hátsó tengely, hogy érdemes inkább lépésben áthajtani ezeken. Futóműve amúgy feszes, terhelve biztos kellemesebb az utazás benne. Kormányzása meglepően könnyed, haloványak a visszajelzései az útról. 

Mennyibe kerül? 

A kínai elektromos furgon nyitóára nettó 18 millió forint (bruttó 22,8 millió forint) – nagyjából 10 százalékkal olcsóbb, mint árban legközelebbi vetélytársa. Ha igénybe veszi valaki az állami támogatást, 4 millióval kedvezőbb az ára. A járműre 3 év (vagy 100 ezer kilométer) a garancia, az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer kilométer. Törésbiztonsága négycsillagos. 

Szériafelszereltség az e-call, a guminyomás ellenőrző rendszer, két első légzsák, a tolatókamera, az első és hátsó parkolóradar, a menetstabilizátor, a riasztórendszer, a sebességtartó automatika, a sávváltó asszisztens, a holttérfigyelő. Szintén alap a manuális klíma, az elektromos ablakemelők, az automatikus világításvezérlés LED-fényszórókkal. Bár a Maxus honlapja szerint van LED-es raktérvilágítás is – a tesztautó puttonyában telefonnal világítottam a töksötétben. Meg is jegyeztem közben, hogy bezzeg mindkét tesztelt Farizonban szemet vakított a raktér diszkó. 

Kép és szöveg: Biró Csongor

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*