
Bár a Tesla elsőként érkezett meg az elektromos roadster piacra, Magyarországon és Európában mégis egy kínai márka hozta el a tető nélküli autózás felviullanyozó érzését. Kipróbáltuk az MG Cyberster élményautót.
Mutogatni való: MG Cyberster
A Cyberster az MG sportautós örökségét ötvözi a jövő technológiájával. A dinamikus vonalvezetésű, tisztán elektromos roadstert a legendás MGB modell inspirálta, futurisztikus megoldásaival pedig új szintre emeli a vezetési élményt. A figyelemfelkeltő külsőt az elektromosan működtethető, igen nehéz pillangóajtók és a puha tetős kabrió kialakítás teszi még látványosabbá, miközben az aktív aerodinamika hozzájárul a kiemelkedő teljesítményhez.

A Cyberster több mint 4,5 méteres hosszával és 1,91 méteres szélességével nagyobb, mint egy 911 Turbo, míg 1,9 tonnás tömege mintegy 200 kilóval több, mint a 911-esé. Magassága 1,3 méter, tengelyek közötti távolsága 2,7 méter. Az ülések mögötti nagy nyitott tér elég egy-két puha táska számára, míg a 250 literes csomagtartóban egy-két kisebb bőrönd is elfér a töltőkábelek körül.

A belépő Cyberster Trophy változat 340 lóerős (250 kW) teljesítményével és 475 Nm nyomatékával 5,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára, míg a kipróbált, kétmotoros GT változat az MG valaha gyártott legerősebb modelljeként 510 lóerőt (375 kW) és 725 Nm nyomatékot kínál, villámgyors, mindössze 3,2 másodperces 0-100 kilométer/óra gyorsulással. Végsebessége eléri a 200 kilométer/órát. Mindkettő akkumulátora (NMC kémiájú) bruttó 77 kilowattóra (nettó 74,4 kWh) kapacitású, a hatótáv a használattól függ, normális üzemben közel 400 kilométer lehet. Az akksi maximális töltési teljesítménye 144 kW.

Ez a különleges modell már itthon is elérhető azok számára, akik egy igazán exkluzív, nagy teljesítményű elektromos sportautóra vágynak. Versenypályán sem rossz, bár kissé nehéznek tűnt, de hatalmas ereje jól takarja túlsúlyát. Nem autóztunk nagy tempót, de ahol az HS-sel kielncvennel mentünk, ott a roadsterrel száznegyvennel, ahol a HS-sel negyvennel fordultunk el csikorgó gumikkal, ott a Cybersterrel vígan, zokszó nélkül hetvennel. Mégiscsak egy sportkocsi… Nagyon élveztem azt a három gyors kört.

Országúton kéne kipróbálni, mert tömege a kanyargós utakon nem jön jól. A kormányzás könnyű és a tapadás bőséges, de például a Dobogókő felé vezető rossz úton a felfüggesztés nehezen tarthatja pályán az autót. Brit tesztekből kiderül, hogy futómű a durva felületeken billeg, miközben gyorsításkor és fékezéskor is bőven emelkedik az orra, illetve a fara.
Az elektromos hajtáslánc azonnali reakciókat kínál, de a különböző vezetési módok lehetővé teszik, hogy a karakterét még inkább finomítsuk. Az alapbeállítás is elég durva, de ha még vadabb érzésre vágyunk, akkor létezik egy super sport üzemmód, amely egyszerre szabadítja fel a teljesítmény cunamit. Jó tudni, hogy rajtautomatika is van…

A műszerfal és a középkonzol grafikája kissé elmaradott és kaotikus, de ebben az autóban úgyis a gyorsulás élményére koncentrál mindenki, és az megvan, hiánytalanul. Ráadásul a lágy esti fuvallat borzolhatja hajunkat (akinek van). Szinte a teljes műszerfal bőrözött, ami nem, az furcsán csillog és nagyon fényes.
Hétköznapokra való: MG HS phev
A Cyberster bemutatóján hétköznapi MG-ket is vezethettünk a zsámbéki tesztpályán. Az importőr elhozta az új, ezúttal már hibridként is kapható ZS modellt, illetve a HS szabadidő-autó plug-in hibrid verzióját. Utóbbi a családok és az üzleti felhasználók számára egyaránt ideális elméletileg 100-120 kilométeres tisztán elektromos-, és összesen 1000 kilométeres kombinált hatótávval. A phev hajtáslánc 105 kW (142 LE) teljesítményű 1,5 literes benzinmotort egy 154 kW-os villanymotorral párosít. Közös munkájuk eredményeként a kocsi álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre.

Az elektromotor egy 24,7 kWh kapacitású akkumulátorból és egy kiemelkedően hatékony, 67 kW-os generátorból nyeri az energiát.
Kép és szöveg: Biró Csongor

Hozzászólás