Quantcast
Vezettük a hidrogénes Nexót • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Vezettük a hidrogénes Nexót

Hyundai Nexo hidrogén erőforrás

Érdekes élmény volt a hidrogénes Nexo vezetése. Ez egy villanyautó, amelynek akkumulátorát nem kell tölteni, az üzemanyagcellában lezajló fordított elektrolízis során keletkező áram hajtja.

Hidrogénnel tankoljuk és a melléktermék csupán víz. Egyszerű, nem? Nem annyira. Az abból is látszik, hogy közel másfél évtizedes a technológia és még nem terjedt el sehol. Nálunk két márka kínál egyelőre hidrogénes járművet, tankolni pedig csak egy helyen lehet, de az sem hivatalos.

Hyundai Nexo

A szabadidő-autót jó vezetni, kényelmes, jól felszerelt és tetszetős. Legnagyobb teljesítménye 120 kW (163 lóerő), maximális forgatónyomatéka 395 Nm. Álló helyzetből 9,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, végsebessége 179 kilométer/óra. A környezetbarát üzemanyagcellás hajtáslánc a korábbinál jobb hatásfokon hasznosítja a hidrogént, ami az egyes komponensek járulékosan kedvező hatásfokával együtt a világ legjobb: 60 százalékos rendszerszintű hatásfokát eredményezi, 0,95 kilogramm / 100 kilométer üzemanyag-fogyasztás mellett.

A teszten 1,3 kilogramm fogyasztást írt ki a fedélzeti számítógép, de az autó hosszú távú átlaga 1 kilogramm volt 100 kilométerenként. A tesztautó nem pihent sokat, a kilométerórája 77 ezernél is többet mutatott. Hatótávja a gyártó szerint 666 kilométer (WLTP norma). A hidrogént három egyforma, egyenként 52,2 literes térfogatú tartály tárolja 700 bar nyomáson, öt perc alatt teljesen feltölthető. Akkumulátorának rendszerteljesítménye 135 kW, ami az 1,56 kilowattóra kapacitású akkumulátor 40 kW teljesítményéből és az üzemanyagcella köteg 95 kW teljesítményéből tevődik össze.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*