Drágulni fognak a belsőégésű autók
Az európai autógyártók emelni készülnek a belsőégésű motoros autók árát, hogy az elektromos autókkal szembeni árelőny felszámolásával a januárban életbe lépő új emissziós előírásoknak megfelelően […]
Az európai autógyártók emelni készülnek a belsőégésű motoros autók árát, hogy az elektromos autókkal szembeni árelőny felszámolásával a januárban életbe lépő új emissziós előírásoknak megfelelően […]
A Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett, 35,3 százalékig terjedő, öt évre szóló uniós vámok véglegesen hatályba léptek október 31-étől – derül ki az Európai Bizottság sajtóközleményéből.
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára […]
Az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos személygépkocsik száma több mint másfélszeresére nőtt Magyarországon idén január-augusztusban a megelőző év azonos időszakához képest – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM).
Első alkalommal lépett elő idén az Európai Unió, illetve Belgium fő energiaforrásává is a szél- és a napenergia – jelentette a belgiumi hírügynökség az Ember független globális energetikai agytrösztre hivatkozva.
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára […]
Pozitív az akkumulátoros elektromos autók megítélése az Európai Unióban, az árakkal kapcsolatos aggályok ellenére a nem elektromos autót használók 57 százaléka fontolgatja, hogy elektromos járműre vált – derült ki az Alternatív Üzemanyagok Európai Megfigyelőközpontja (EAFO) által készített, tizenkét uniós tagállamra kiterjedő felmérésből.
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára fölkerült adatok szerint.
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) adatközlése szerint márciushoz hasonlóan a múlt hónapban is mintegy 80 százalékkal nőtt a Magyarországon újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos gépkocsik száma a megelőző év azonos hónapjához képest. A viszonylag alacsony darabszámokat produkáló Ciprus és Málta mellett így csak Dánia előzi az áprilisi magyar mutatót. Az uniós átlagos gyarapodásnak több mint ötszöröse a hazai.
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára fölkerült adatok szerint.
Novemberben immár tizenhatodik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban – az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára felkerült adatok szerint.
Augusztusban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban, immár sorban a tizenharmadik hónapban. Az akkumulátoros elektromos autók részaránya pedig az első alkalommal haladta meg a húsz százalékot az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA közleménye alapján.
Júliusban immár tizenkettedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban – az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára felkerült adatok szerint.
Januárban 11 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest az újonnan forgalomba helyezett autók száma az Európai Unióban. A növekedés azonban jórészt bázishatásnak tulajdonítható, hiszen az előző havihoz, a decemberihez képest kevesebb autó került forgalomba.
Az Európai Bizottság új szén-dioxid-kibocsátási célértékeket javasolt 2030-tól az új nehézgépjárművekre, kibocsátásmentessé tenné az új városi buszokat, az új tehergépkocsiknál pedig 2040-re 90 százalékos kibocsátáscsökkentést érne el – tájékoztatott az uniós bizottság.
Európában készülnek a legjobb autók, ezért nem lehetünk a múlt rabjai, tömeges akkumulátorgyártásba kell kezdeni – jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos a Bild című német lapnak adott interjúban.
Az európai zéró emisszió eléréséért 30 éve küzdő nem kormányzati Közlekedés és Környezet (Transport & Environment, T&E) klímavédelmi szervezet legújabb tanulmánya szerint az EU-nak növelnie kell az elektromos járművek támogatását a kínai versenyzőkkel szemben, egyébként saját piacán is elvérzik.
Copyright © 2025