Quantcast
A klímaválság kellős közepén vagyunk • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

A klímaválság kellős közepén vagyunk

A klímaválság kellős közepén vagyunk, a zöld átállást minél hamarabb be kell vezetni, ezt a folyamatot az ukrajnai háború fel fogja gyorsítani – jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos június 7-én, az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén.

    A Fit for 55 (Irány 55 százalék) elnevezésű uniós klímacsomaggal kapcsolatos parlamenti vitában a biztos elmondta: a megújuló energiákra fordított források Európában maradnak, míg a fosszilis tüzelőanyagokra költött pénz Vlagyimir Putyin orosz elnök zsebébe vándorol.

    Timmermans úgy vélte, több uniós tagállamban vannak kiszolgáltatott háztartások, és az állam hatalmas összegeket költ az Oroszországból vásárolt tüzelőanyagokra, míg az átállást előmozdító, úgynevezett méltányos átállási alap segítségével a legszegényebb háztartásoknak is jut támogatás. Mint mondta, az EP-nek ambiciózus csomagot kellene elfogadnia úgy, hogy egyetlen tagállamot sem lehet magára hagyni az átállási folyamatban. „Politikánknak tisztességesnek kell lennie”- hangsúlyozta.    A biztos szerint drámaian nő a lakóépületek és a közlekedési járművek károsanyag-kibocsátása, így meg kell duplázni az erőfeszítéseket a légszennyezettség csökkentése érdekében. Timmermans kiemelte, hogy ebben a két szektorban kell a leggyorsabban reagálni. Mint mondta, egyes tagállamok nem tartották be vállalásaikat, és most tovább gyengítenék a klímavédelmi uniós eszközt, amelyet tisztességes szociális alapon hozna létre az Európai Bizottság.    A biztos megemlítette, hogy „karbonadót kellene fizetnie mindenkinek, aki belső égésű motorral működő gépkocsit használ, akik elektromos autóval járnak, azok már megfizették ezt”.

    A parlament június 8-án szavaz a nagyszabású Fit for 55 elnevezésű uniós klímacsomagról, amelyet az uniós bizottság tavaly terjesztett elő. Többek között a kibocsátás-kereskedelem kiterjesztéséről, a belső égésű motorral hajtott, újonnan forgalomba helyezett autók 2035-től történő betiltásáról és a szén-dioxid-határértékek kompenzációs mechanizmusáról voksolnak a képviselők.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*