Quantcast
Első ízben tankoltak bio LNG-t Magyarországon • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Első ízben tankoltak bio LNG-t Magyarországon

Első ízben hozott Magyarországra tisztán megújuló eredetű (bio) cseppfolyósított metánt, azaz bio LNG-t az Arelgas Kft. Az üzemanyaggal a Waberer’s vontatója első ízben valósíthat meg a teljes energetikai körfolyamatra érvényes zéró szén-dioxid-emissziójú áruszállítást. A lépés mérföldkő a klímasemleges áruszállítás felé vezető úton.


Az Arelgas Kft. elsőként tudott bio LNG-t szállítani Magyarországra, amelyből az M0-ás autópálya mellett található töltőállomáson első ízben a Waberer’s által üzemeltetett LNG hajtású Volvo kamionok egyikébe töltött.

Az LNG üzemű nehézgépjárművek ma az egyik legjobb alternatívát kínálják a dízel hajtással szemben a hosszútávú 40 tonnás fuvarfeladatok elvégzéséhez. Azonban csendesebbek és károsanyag-kibocsátásuk is töredéke, lényegében elenyésző a gázolajjal üzemeltetett járművekhez képest. Eközben használatuk semmilyen lényeges megalkuvást nem igényel, hiszen Európában mára több mint 600 töltőállomás várja a járműveket és feltankolásuk sem igényel több időt, mint a dízel járműveké.

A bio LNG üzemanyagnak köszönhetően az LNG járművek alig kimutatható károsanyag-kibocsátásán felül nem csak alacsonyabb üvegházhatású gázkibocsátással szállítanak, hanem még azon is túlmutatóan klímasemlegesen. A járműből távozó gáz az üzemanyag előállítása során már a környezetből elvont, negatív szén-dioxid-tartalommal rendelkezik, így új szén-dioxidot nem juttat a levegőbe.

Európában a hulladék és más biomassza alapanyagokból előállított biogáz termelése töretlenül növekszik, de még így is csak a potenciális gázmennyiség töredékét használjuk ki. A többi biogáz összetevőtől megtisztított biometán előállítása 20 százalékkal bővült csak 2021-ben, elérve a 3,5 milliárd köbmétert. Ez már most is elegendő gázmennyiség ahhoz, hogy akár 20 milliárd kilométert, akár 500 milliárd klímasemleges árutonnakilométert tehessenek meg a kamionok.

A biometán a körkörös gazdaság kiemelkedő példája, mivel a teljes előállítási-felhasználási értékláncra kizárólag pozitív hatással van. Magyarországon is már tíz éve üzemelnek járművek biometán üzemanyaggal Zalaegerszegen, ott sűrített formában kerülnek a járművek tartályába.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*