Quantcast
Hidrogénüzemű Defendert fejlesztenek • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Hidrogénüzemű Defendert fejlesztenek

Defender

A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (FCEV) prototípus fejlesztésébe kezdett.

Az FCEV koncepció összhangban áll a gyártó azon célkitűzésével, mely szerint 2036-ra el kívánja érni a zéró károsanyag-kibocsátást a modelljeiben, illetve 2039-ig a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást a teljes ellátási láncára vonatkozóan.

Az FCEV technológiával működő járművek – melyek motorját hidrogénből termelt elektromosság hajtja – kiegészítik az akkumulátoros elektromos járművek sorát a nettó zéró kibocsátás felé vezető úton.

A hidrogénhajtású üzemanyagcellás elektromos járművek nagy energiasűrűséget biztosítanak és gyors tankolást tesznek lehetővé, emellett hidegben is megfelelő a hatótávolságuk. Ezért a technológia ideális a nagyméretű, hosszabb hatótávolságú járművek részére, amelyek szélsőségesen hideg vagy meleg környezetben működnek.

2018 óta megduplázódott az utakon a hidrogénhajtású járművek száma, míg a töltésükre alkalmas állomások mennyisége 20 százalékkal nőtt. Előrejelzések szerint 2030-ra világszerte a 10 milliót is elérheti az FCEV-k létszáma, míg a töltőállomásoké a 10 ezret.

A Jaguar Land Rover fejlett mérnöki technológiákon alapuló projektjét részben a brit kormány által támogatott Advanced Propulsion Center finanszírozza. A kutatás lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy megértsék, hogyan lehet optimalizálni a hidrogénalapú erőátvitelt az ügyfelek által elvárt teljesítmény és képességek elérése érdekében, legyen szó a hatótávolságról, a töltésről, a vontatásról vagy az off-road képességekről.

Az új Defender kipufogógáz-kibocsátás nélküli FCEV prototípusának tesztelését 2021 végén kezdik meg az Egyesült Királyságban, elsősorban a legfontosabb tulajdonságok, mint például a terepképességek és az üzemanyag-fogyasztás vizsgálatával. A projekt megvalósítása érdekében a Jaguar Land Rover világszínvonalú K+F partnerekkel fogott össze, köztük a Delta Motorsporttal, az AVL-lel, a Marelli Automotive Systems-szel és az Egyesült Királyság Akkumulátoripari Központjával (UKBIC).

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*