A brit autóipar termelése áprilisban már tizedik hónapja csökkent éves összevetésben részben a félvezető-hiány miatt, amit a világjárvány és az Ukrajna elleni orosz invázió által feldúlt globális beszállítói hálózatok fennakadásai okoznak.
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) azt közölte, hogy Nagy-Britanniában áprilisban 60 ezer 554 autó készült, 11,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Idén áprilisban a belső piacra 12 ezer 768 autó készült, 60,1 százalékkal több éves összevetésben, az exportra szánt járművek száma 20,8 százalékkal, 47 ezer 786-ra emelkedett. Így az áprilisban gyártott járművek közel 79 százaléka került külhoni piacokra.
Az áprilisban gyártott autók 26,4 százaléka, közel 16 ezer volt elektromos, ami 2,1 százalékkal több a tavaly áprilisinál.
Az idei első négy hónapban 267 ezer 901 járművet gyártottak Nagy-Britanniában, 28,5 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Tavaly 859 ezer 575 személyautót gyártottak Nagy-Britanniában, 6,7 százalékkal kevesebbet 2020-hoz képest és a legkevesebbet 1956 óta, amikor a brit autógyárak 707 ezer 594 személygépkocsit állítottak elő.
A brit autógyártás 2020 áprilisában, a nagy-britanniai koronavírus-járvány első hullámának tetőzése idején érte el az abszolút mélypontot: abban a hónapban mindössze 197 személyautó készült Nagy-Britanniában, 99,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Hozzászólás