Quantcast
Beültünk a legdrágább bajor villanyautóba • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Beültünk a legdrágább bajor villanyautóba

Döbbenet, hogy mekkorára nőtt a hetes BMW. Egyébként nem fért volna el benne a tömény luxus, a jövőt idéző technika és a látványos kényelem páratlan elegye. Pozsonyban találkozhattunk a nagy szürke bálnával.

BMW i7

A sorozat első tagja az i7, amely mindezt a hangtalan és helyi kibocsátástól mentes suhanással fejeli meg, igaz a bemutatón legfeljebb a figyelmeztető hangokat, masszírozó ülések duruzsolását, a csúcshifit és a maguktól nyíló, csukódó ajtók diszkrét puffanását lehetett hallani. Pedig a villanymotor járt…a kiírt hatótáv 414 kilométerre adódott.

BMW i7

Néhány hónapig még várnunk kell a dinamikus próbával, addig nézzük a tényeket.

Az új BMW 7-es sorozat világszerte kizárólag hosszított tengelytávolságú karosszéria-kialakítással válik elérhetővé (a monolit tengelytávja 3215 milliméter), amellyel maximalizálja a hátsó üléssor helykínálatát. Az új 7-es sorozat műszaki alapjaira épített biztonsági luxusautó 2023-ban csatlakozik a portfólióhoz.

i7_4

Nagyon korai volt a találkozás az autóval, hiszen az piaci bevezetése 2022 novemberében kezdődik. 45 évvel az első 7-es BMW világpremierje után, hetedik modellgenerációjába lépve a luxuslimuzin továbbra is a BMW Group dingolfingi gyárában készül. Ott tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egytől egyig ugyanarról a gyártósorról gurulnak le. A BMW i7 elektromos motorjait és nagyfeszültségű akkumulátorait ugyancsak Dingolfingban állítják elő.

i7_5

Zöldített gyártás
A BMW Group dingolfingi gyárában – akárcsak a bajor prémiumgyártó teljes beszállítói hálózatában – a gyártási folyamatokhoz szükséges energiát egyre átfogóbb arányban zöld energia hasznosításával állítják elő. Emellett a nyersanyagok szigorúan ellenőrzött kiválasztása és a másodlagos anyagok széleskörű alkalmazása is nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy az új BMW 7-es sorozat hatékonyan segítsen elérni a vállalatcsoport ambiciózus fenntarthatósági céljait – erről meggyőző prezentációt is hallhattunk a bemutató helyszínéül szolgáló Danubiana modern képtárban, ahol a hetes mellett a Jeff Koons által átfestett M8 Gran Coupét és a megújult – akár 23-as kerekeken futó – BMW X7-est is megmutatták nekünk.

koons1
x7_1

Luxus alapáron
Az új BMW 7-es sorozat már alapfelszereltségként (a BMW i7 legolcsóbb változata 52,4 millió forint) mátrix funkciójú távolsági fénnyel és elvakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórókkal érkezik meg az utakra. A mérnökök a modell világításfunkcióit két külön területre összpontosították. A magasabbra tett, vízszintesen elnyújtott és rendkívül keskeny LED-fényforrások a nappali menetfényeknek, a helyzetjelzőknek és az irányjelzőknek adnak otthont. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető kristályfényszórók korábban nem látott fényhatásokat idéznek elő, a nappali menetfények és a helyzetjelzők szerepét ugyanis itt az L alakban elrendezett és LED-ekkel egyenként megvilágított Swarovski kristályok töltik be. A citroenesen elhelyezett alsó fényforrásokban a tompított és a távolsági fényszórók kaptak helyet, sötétített búrájukkal mélyen az első lökhárítóba ágyazódva. A frontrész hatásos kisugárzását a két BMW hűtőrács elegáns kontúrvilágítása fokozza tovább, amely látványos üdvözlő és elköszönő fényjátékra is képes.

i7_2

A nappali menetfényeket hosszan ívelt övvonal köti össze a hátsó lámpákkal, elegáns átmenetet képezve a karosszéria alsó és felső kialakítása között. A be- és kiszállást nagyméretű ajtók könnyítik meg. Sőt, felárért gombnyomásra, vagy hangutasításra nyitódnak a nehéz ajtók, látványos, ám fölösleges extra.

Az új BMW 7-es sorozat és így a BMW i7 műszerfalán jelentősen kevesebb gomb, kapcsoló és vezérlőelem található, mint a luxuslimuzin elődmodellje esetében. A teljes mértékben digitális technológia egy 12,3 hüvelyk képátlójú műszeregység és egy 14,9 hüvelyk képátlójú központi kijelző kettőséből áll. A korábbi diszkrét háttérvilágítás, most előtérbe került, a műszerfal teljes szélességét felöleli és még az ajtókárpitokban is folytatódik, a hangulatnak és a menetmódnak, illetve a veszélyre figyelmeztetéseknek megfelelően különböző színekben pompázik.

Ágy, asztal, tévé
Az új hetesben az utóbbi kapott a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt: a mennyezetből lenyíló, 8K felbontású és 31,3 hüvyélykes érintőképernyő, a Bowers & Wilkins surround audiorendszer (az opcionális extrafelszereltség részeként akár ülésekbe épített kiegészítő funkciókkal), valamint a hátsó ajtókba épített, 5,5 hüvelykes táblagépek az új BMW 7-es sorozat hátsó üléssorát kerekeken guruló privát moziteremmé varázsolják. Az utasok itt videókat nézhetnek, játékokkal játszhatnak, zenéket hallgathatnak, informálódhatnak és letöltött programokat használhatnak – mindezt menet közben. Az Amazon Fire TV a népszerű stream-funkciókat és az élő sporteseményeket, illetve híreket egy változatos, szórakoztató csomag képében egyesíti.

i7_1

A BMW 7-es sorozat vezetője és első utasa a központi kijelzőn keresztül a YouTube tartalmai között is böngészhet, most először. Az 5G-kompatibilis mobiltechnológia rendkívül gyors online kapcsolatot garantál.

Páratlan kényelem
Az új BMW 7-es sorozat már alapfelszereltségként újfejlesztésű komfortülésekkel szerelve gurul le a gyártósorról. Az új komfortülések szélesebb ülőfelülettel, valamint nagyobb tartományt lefedő elektromos állíthatósággal, fűtési lehetőséggel és ágyéktámasztó funkcióval fokozzák a vezető és első utasa kényelmét. Az első és a második üléssor opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, multifunkciós ülései optimalizált hűtéssel dolgozó, aktív ülésszellőztetést és kilenc programot kínáló masszázsfunkciót tartogatnak. Kasmírgyapjú kárpit is rendelhető.

_Z6F5748

A különleges ügyfeleknek ennél magasabb szintű, igazából már-már felülmúlhatatlan menetkomfortot és páratlan kényelmet is adhat az autó. Opciós az első utas ülése mögött kialakítható fekvőfunkció, amely hézagmentes lábtámasszal fokozza a pihentető utazás kényelmét.

Tiszta erő
Európában a BMW 7-es sorozatot eleinte kizárólag a tisztán elektromos BMW i7 xDrive60 modell képviseli. Hajtásáról két elektromos motor gondoskodik 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel és egy sor olyan technológiai innovációval, amelyeknek köszönhetően a modell a nagyfeszültségű akkumulátor (kapacitása 101,7 kWh, maximális töltési teljesítménye 195 kW, amivel 10 perc alatt 170 kilométerre elegendő energiával tölthetjük fel ideális esetben) egyetlen feltöltésével elméletben 590-625 kilométer megtételére képes. Az Egyesült Államokban, Kínában és más kijelölt értékesítési régiókban az új BMW 7-es sorozat piaci bevezetését két, benzinmotorral és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó lágy hibrid technológiával szerelt modell színesíti. A zászlóshajó szerepét ezeken a piacokon a BMW 760i xDrive modell tölti be 400 kW / 544 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as erőforrásával. Európában 2023 tavaszán csatlakozik a portfólióhoz az új BMW 740d xDrive modell, motorházteteje alatt egy 220 kW / 300 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotorral.

_MFN4349

2023 elején bizonyos piacokra megérkeznek a plug-in hibridek. A későbbiekben a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 újabb változatai is bemutatkoznak, köztük az új zászlóshajóként érkező BMW i7 M70 xDrive modellel, amely 485 kW / 660 lóerő maximális teljesítményt ígér.

Mint a vaj
Az új BMW 7-es sorozat futómű-technológiája egy sor innovációval segíti a modell menetdinamika és menetkomfort közötti egyensúlyának fenntartását. Az ideális műszaki alapot e téren az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövelt karosszériamerevség, a szélesebb nyomtávok és a nagyobb keréktárcsák egysége adja. A tervezőmérnökök az első és a hátsó tengely alapfelszereltségként kínált légrugós felfüggesztését és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető aktív hátsókerék-kormányzást is részletekbe menően továbbfejlesztették. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető kiegészítő futómű-szabályzás aktív borulásgátló rendszerének hatékonyságát immár 48 Volt kapacitású elektromos motor fokozza. Miközben a technológia folyamatosan csökkenti az eltérő útegyenetlenségek okozta karosszéria-kilengéseket, új funkciójával ehhez mérten, aktív közbeavatkozásokkal képes állítani a karosszéria adott oldali magasságát. A hajtásfüggő kipörgés-korlátozás minden korábbinál gyorsabb és precízebb működéssel fokozza a vezetés lendületes, kényelmes és biztonságos élményét. Az integrált fékrendszer legújabb generációja ugyancsak nagyobb pontossággal dolgozik, minden egyes fékezéskor maximális kezelhetőséget és kiváló pedálérzetet garantálva.

B. Cs.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*