Quantcast
Minden tizedik eladott Mercedes-Benz elektromos • ZÖLDJÁRMŰIPAR.HU

Minden tizedik eladott Mercedes-Benz elektromos

Mercedes-Benz EQB

Az első negyedévben nőttek a Mercedes-Benz eladásai világszerte, ezen belül is a prémium márkák és az elektromos modellek értékesítése ért el kimagasló növekedést a konszern honlapján publikált jelentés alapján.

Az év első három hónapjában 503 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz Cars, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.      A Mercedes-Benz márkának a kiemelten luxus szegmense, az AMG, a G-osztály és a Maybach 18 százalékos növekedést ért 91,8 ezer autó értékesítésével.    Az akkumulátoros hajtású elektromos autók (BEV) értékesítése a csoportnál 89 százalékkal emelkedett 51,6 ezerre, ami a teljes értékesítés közel tíz százalékát adta, szemben az egy évvel korábbi 6 százalékos aránnyal. A hibrideket is beleszámítva az első negyedévben minden negyedik eladott autó elektromos, vagy valamilyen formában elektromosított modell volt.

A Mercedes-Benz Passenger Cars (a smart nélkül) BEV eladása 119 százalékkal nőtt. A BEV-eladások az Egyesült Államokban 327 százalékkal, Európában 41 százalékkal nőttek.

A legnagyobb növekedés az európai piacokon volt, ahol 8 százalékkal több, 163,9 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz, ezen belül Spanyolországban 28 százalékos, Olaszországban 22 százalékos, Németországban pedig 21 százalékos (60,5 ezerre) volt a növekedés. A prémium márkák eladása Európában 46 százalékkal nőtt, a BEV modellek eladása 41 százalékkal emelkedett és a teljes értékesítés 17 százalékát adta.

Ázsiában éves bázison 3 százalékkal nőttek az eladások 247,7 ezerre az első negyedévben. A prémium márkákból Kínában 20,5 ezret értékesítettek, egy százalékkal többet mint egy évvel korábban. Kínában az E-osztály volt a legnépszerűbb 48,7 ezer értékesítéssel, 11 százalékos éves növekedéssel. Kínában összesen 191 ezer autót értékesítettek, 3 százalékos növekedéssel. Indiában 17 százalékkal, Malajziában 53 százalékkal növelte eladásait a Mercedes-Benz.

Észak-Amerikában alig változtak az eladások, egy százalékkal nőttek 75,1 ezerre. Az Egyesült Államokban 64,5 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz gyakorlatilag az egy évvel korábbival megegyező mennyiséget, de ezen belül a BEV-eladások 327 százalékkal nőttek és 14 százalékát adták a teljes forgalomnak. A prémium márkák eladása az Egyesült Államokban 29 százalékkal nőtt 27,9 ezerre, ami 43 százalékos részesedésnek felel meg az eladásokban.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Az email címed nem fog megjelenni.


*